۱۶ فروردین ۱۳۹۳، ۲۰:۳۲

تحولات آسیا/

نگرانی اندونزی درباره رقابت تسلیحاتی در منطقه/ روسیه مسیر تدارکاتی ناتو به افغانستان را مسدود می کند

نگرانی اندونزی درباره رقابت تسلیحاتی در منطقه/ روسیه مسیر تدارکاتی ناتو به افغانستان را مسدود می کند

نگرانی اندونزی درباره رقابت تسلیحاتی در منطقه، احضار سفیر ژاپن در کره جنوبی و احتمال مسدود کردن مسیر تدارکاتی ناتو به افغانستان از سوی روسیه از جمله تحولات آسیا به شمار می رود.

شبه جزیره کره

به نوشته یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی با اشاره به آزمایش یک موشک بالستیک پیشرفته موسوم به هیونمو با برد 300 کیلومتری و توسعه موشک‌ های دوربرد خود با هدف مقابله با تهدیدهای کره شمالی اعلام کرد که این موشک ها قابلیت هدف قرار دادن خاک کره شمالی را دارند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز به توهین شدید یک شهروند این کشور به رئیس‌ جمهوری کره جنوبی در واکنش به اظهارات پارک گئون های برای آمادگی کشورش برای کمک به زنان و کودکان همسایه فقیر شمالی پرداخت.

کیم اون کیونگ شهروند کره شمالی ضمن انتقاد از اظهارات رئیس جمهوری کره جنوبی وی را "خدمتکار بدترکیب" خواند که نتوانسته ازدواج کند و یا بچه‌ دار شود.

اندونزی

موئلدوکو فرمانده نیروهای مسلح اندونزی نیز ضمن ابراز نگرانی درباره رقابت تسلیحاتی در منطقه اعلام کرد که تغییر توازن قوا در منطقه آسیا - اقیانوسیه باعث تحریک رقابت تسلیحاتی در منطقه می شود.

سوسیلو بامبانگ یودهویونو رئیس جمهوری اندونزی در یک سخنرانی در جاکارتا برای بالا بردن شانس خود در انتخابات وعده های اقتصادی داد و گفت: اندونزی در پنج سال آتی به عنوان یک قدرت اقتصادی در حال ظهور در جهان می شود.

ژاپن

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا درباره همکاریهای دو کشور در زمینه مسائل امنیتی شرق آسیا و مقابله با موشک های بالستیک کره شمالی گفتگو کردند.

کره جنوبی نیز "کورو بسشو" سفیر ژاپن را در اعتراض به ادعای این کشور درباره جزایر مورد مناقشه و مطالب نوشته شده در کتاب‌ های درسی ژاپن احضار کرد و تاکید کرد که جزایر مورد مناقشه موسوم به تاکه‌ شیما جزو قلمروی ژاپن محسوب می شود.

افغانستان

"ویکتور اوزوف" رئیس کمیته امنیت و دفاع شورای فدراسیون روسیه نیز با اشاره به احتمال مسدود کردن مسیر ترانزیت نیروهای ناتو به افغانستان در واکنش به تصمیم ناتو در تعلیق همکاری با روسیه گفت مسکو از همکاری نکردن با ناتو ضرر نمی‌ کند.

پاکستان

گروه تروریستی جندالله رهبر حزب مردم پاکستان، پرویز مشرف رئیس‌ جمهوری سابق این کشور و جنبش متحد قومی را از جمله اهداف اصلی حملات خود معرفی کرد.

کد خبر 2264650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha