۱۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴

ناصر المعمار به مهر خبر داد:

89 هزار میهمان نوروزی از روستاهای گردشگری همدان بازدید کردند

89 هزار میهمان نوروزی از روستاهای گردشگری همدان بازدید کردند

همدان - خبرگزاری مهر: معاون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه 430 هزار مسافر نوروزی در همدان اسکان داده شدند، گفت: 89 هزار نفر از مسافران نوروزی از روستاهای هدف گردشگری همدان بازدید کردند.

رزیتا ناصر المعمار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان همدان به عنوان یکی از نج استان برتر در حوزه گردشگری پتانسیل های فراوانی را برای جذب گردشگر دارد و در طول ایام نوروز مسافران زیادی وارد استان همدان شدند.

وی با بیان اینکه مراکز اقامتی استان همدان نوروز امسال آمادگی کامل را برای اسکان مسافران نوروزی داشتند، بیان داشت: نوروز امسال 430 هزار نفر در هتل ها، مدارس آموزش و پرورش، مهمانپذیرها، مجموعه های ورزشی، خوابگاه ها و اماکن استیجاری اسکان داده شدند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: 156 واحد از اماکن استیجاری در استان همدان شناسایی شده و مجوز گرفته بودند و در طول ایام نوروز همه اماکن استیجاری پذیرای میهمانان نوروزی بودند.

ناصر المعمار با بیان اینکه اماکن استیجاری استان همدان به جز شب اول و آخر هر شب پر بودند، ابراز داشت:  با توجه به اعطای مجوز به اماکن استیجاری هنوز هم فرهنگ سازی در بین این اماکن برای کسب مجوز انجام نشده و امیدواریم با فرهنگ سازی ساماندهی اماکن استیجاری بیشتر می شود.

وی در ادامه سخنانش بیان داشت: شرکت سفر طلایی هگمتانه مسئول ساماندهی اماکن استیجاری در استان همدان بود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان همدان در مورد بازدید از روستا های هدف گردشگری استان همدان عنوان داشت: 89 هزار بازدید کننده از روستاهای هدف گردشگری استان همدان بازدید کردند که ورکانه جزو پر بازدید ترین اماکن گردشگری بین روستا ها هدف گردشگری بود.

ناصر المعمار با بیان اینکه میانگین مدت اقامت در استان همدان 2.7 روز بوده است، بیان داشت: در روستاهایی مانند ورکانه، سیمین ابرو و یا ملهمدره طرحی به نام ساماندهی اماکن استیجاری اجرا می شود که بر این اساس خانواده هایی که متقاضی اجاره دادن منازل خود به مسافران هستند باید مجوز این کار را دریافت کنند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان ابراز داشت: در ابتدا منازل استیجاری شناسایی شده و سپس امنیت این منازل و همچنین وضعیت صاحبان منازل و بهداشت منازل مورد بررسی قرار گرفته و منازلی که مورد تایید قرار گیرد مجوز دریافت می کنند.

ناصرالمعمار با بیان اینکه برای این منازل بر مبنای تجهیزات نرخ نامه صادر می شود، بیان داشت: اجرای این طرح ها و ساماندهی اماکن استیجاری در روستاها با هدف بالا بردن ظرفیت اقامتی استان همدان انجام می شود و در حال حاضر پروانه بهره برداری چند واحد صادر و نرخ نامه نیز تحویل صاحبان آن شده است.

 

 

 

 

کد خبر 2265638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha