۱۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۰۲

نظرپور در گفتگو با مهر:

سال گذشته در همدان 20 میلیون قطعه جوجه ریزی شد

سال گذشته در همدان  20 میلیون قطعه جوجه ریزی شد

همدان - خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان 20 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

محمد نظرپور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سال گذشته در استان همدان 20 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده است، اظهار داشت: آمار جوجه ریزی امسال در مقایسه با پارسال تغییر چندانی نداشته است و مشابه سال گذشته است.

وی با بیان اینکه در آخرین ماه سال گذشته یک میلیون و 400 هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد، عنوان کرد: بیشترین جوجه ریزی انجام شده در استان مربوط به ماه های دی و بهمن بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان در استان همدان 640 واحد پرورش مرغ گوشتی فعال است، بیان کرد: این 640 واحد پرورش مرغ گوشتی هشت میلیون قطعه ظرفیت دارد.

نظرپور با بیان اینکه 45 واحد مرغ تخمگذار نیز در استان همدان فعالیت می کنند، ادامه داد: یک میلیون و 700 هزار طعه نیز ظرفیت این 42واحد پرورش مرغ تخمگذار است.

وی با بیان اینکه سالانه بین 20 تا 25 میلیون تخم مرغ نطفه دار در واحدهای پرورش مرغ مادر استان همدان تولید می شود، افزود: همدان یکی از هشت استان تولید کننده تخم مرغ در کشور است و تولیدات تخم مرغ در داخل استان به مصرف می رسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته 17 میلیون و 710 هزار و 258 قطعه جوجه ریزی انجام شده است، ابراز داشت: در دی ماه سال گذشته یک میلیون و 971 هزار و 600 قطعه جوجه ریزی انجام شده که این رقم در سال گذشته دو میلیون و 23 هزار و 290 قطعه بوده است.

محمد نظر پور با بیان اینکه یکی از مشکلات واحدهای مرغداری را نبود سرمایه در گردش عنوان کرد و افزود: به علت محدودیت منابع نتوانستیم مانند سال‌های گذشته نقدینگی مورد نیاز را در اختیار واحدها قرار دهیم، اما تمام تلاش خود در این زمینه به کار خواهیم بست.

کد خبر 2265815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha