۱۸ فروردین ۱۳۹۳، ۲۰:۰۲

به دنبال خسارت شدید محصولات باغی در اثر کاهش دما/

کارگروه بررسی میزان خسارت باغداران غرب استان تهران تشکیل می شود

کارگروه بررسی میزان خسارت باغداران غرب استان تهران تشکیل می شود

شهریار - خبرگزاری مهر: رئیس جهاد کشاورزی استان تهران از تشکیل کارگروه بررسی میزان خسارت وارده به باغداران غرب استان تهران و جبران خسارات از سوی صندوق بیمه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال بروز خسارات فراوان به باغداران شهرستانهای غرب استان تهران در اثر کاهش غیرمنتظره دمای هوا و بارش تگرگ، رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با حضور در باغات شهریار از نزدیک در جریان چند و چون خسارت وارده به باغداران این شهرستان و شهرستانهای همجوار قرار گرفت.

سید محمد موسوی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: متاسفانه پس از گرمای چند روزه هوا و باز شدن شکوفه درختان با افت دما در بسیاری از مناطق کشور مواجه شدیم که این مساله در شهرستانهای غرب استان تهران با کاهش 10 ساعته دمای هوا به کمتر از سه درجه زیر صفر موجب بروز خسارت گسترده ای به محصولات باغی شد.

این مسئول عنوان کرد: به منظور جبران خسارت باغداران، بحث پرداخت غرامت از سوی صندوق بیمه به سرعت در حال پیگیری است.

وی در واکنش به این مساله که حدود 90 درصد باغداران شهریاری بیمه نیستند، گفت: برای سایر باغدارانی که بیمه نیستند نیز پیشنهاداتی ارائه شده که امید می رود پس از چمع بندی، پیگیری و تصویب نهایی پیشنهادات بتوان تسهیلاتی برای این دسته از خسارت دیدگان در نظر گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان خسارت وارده به محصولات باغی و زراعی دیگر نقاط استان تهران متذکر شد: در حال حاضر در مرحله بررسی خسارت هستیم و نتایج قطعی طی چند روز آینده اعلام خواهد شد که پس از جمع بندی و انعکاس این آمار به مسئولین استانی و کشوری امید می رود با حمایت استانداری و وزیر مربوطه خسارات وارده به کشاروزان جبران شود.

کد خبر 2266223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha