۱۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰

مدیر بخش ناشران دانشگاهی خبر داد:

اختصاص فضای کمتربه ناشران دانشگاهی/ میزان بن کتاب دانشجویان هفته اول اردیبهشت اعلام می‌شود

اختصاص فضای کمتربه ناشران دانشگاهی/ میزان بن کتاب دانشجویان هفته اول اردیبهشت اعلام می‌شود

به گفته مدیر بخش ناشران دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امسال در حالی حدود 100 ناشر بیشتر از دوره قبل در این بخش حضور دارند که فضای بخش ناشران دانشگاهی به دلیل انتقال مجدد بخش بین‌الملل به محدوده مصلی، کمتر شده است.

شهروز گهواره‌ای مدیر بخش ناشران دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بالغ بر 500 ناشر در این بخش حضور خواهند داشت، گفت: این تعداد ناشر در 440 غرفه در 9 سالن و مجموعاً در فضایی به وسعت 7000 مترمربع و در محوطه باز مصلای تهران جانمایی شده‌اند که البته بعضی از آنها به صورت نمایندگی دیگر ناشران غایب فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، در حالی که تعداد تقاضاها برای حضور در بخش ناشران دانشگاهی بسیار بیشتر از این 500 ناشر و متراژ فضای درخواستی هم 17 هزار مترمربع بوده است، به دلیل بازگشت بخش بین‌الملل به محوطه اصلی مصلی، به ناچار از میزان فضای ناشران دانشگاهی کاسته شده و با این حال به تعداد 100 ناشر بیشتر از دوره قبل، در این بخش جا داده شده است.

مدیر بخش ناشران دانشگاهی نمایشگاه امسال کتاب تهران همچنین اضافه کرد: نحوه تخصیص غرفه به ناشران این بخش بر اساس آئین‌نامه و ضوابط نمایشگاه بوده و به عنوان مثال و طبق یکی از بندهای این آئین‌نامه، هر یک از ناشران حاضر دست کم 25 عنوان کتاب چاپ اول در 3 سال گذشته منتشر کرده‌اند.

همچنین به گفته گهواره‌ای، امسال حتی یک برگه کاغذ هم برای کار ثبت نام از ناشران دانشگاهی هدر نرفته و تمامی امور ثبت نام به صورت اینترنتی انجام شده است. همچنین امسال در 4 نقطه از 9 سالن تعبیه شده برای این قسمت، بخش‌های مدیریت سالن‌ها، اطلاع رسانی، آتش‌نشانی و اورژانس و سایر موارد خدماتی و رفاهی مستقر خواهند شد که خدمات لازم را به ناشران ارائه می‌کنند.

وی از قطعی بودن تحویل بن خرید کتاب به دانشجویان و نیز احتمال ارائه تسهیلات به مخاطبان بخش ناشران دانشگاهی نمایشگاه امسال کتاب تهران خبر داد اما گفت: میزان دقیق بن کتاب و همچنین سقف تسهیلاتی که به احتمال زیاد به دانشجویان ارائه می‌شود، در هفته اول اردیبهشت، مشخص و رسماً اعلام خواهد شد.

به گفته مدیر بخش ناشران دانشگاهی نمایشگاه امسال کتاب تهران، اطلاعات مربوط به تمامی کتاب‌هایی که توسط ناشران حاضر در این بخش ارائه می‌شود، برای مراجعان و به صورت اینترنتی و در مکان‌هایی مشخص در سالن‌های مربوطه قابل بازیابی و دسترسی است.

کد خبر 2266467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha