۱۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۱۱

کریمی به مهر خبر داد:

گردو و بادام عمده محصول کشاورزی باغات فریدونشهر است

گردو و بادام عمده محصول کشاورزی باغات فریدونشهر است

فریدونشهر- خبرگزاری مهر: رئیس جهاد کشاورزی فریدونشهر با بیان اینکه عمده محصول باغی شهرستان فریدونشهر گردو و بادام است، گفت: مرغوبترین گردو و بادام این شهرستان در دهستان اسلام آباد است.

علیرضا کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: این دوره از کلاس باغبانی با حضور 20 نفر از کشاورزان و باغداران دهستان پشتکوه در روستای اسلام آباد این شهرستان توسط کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی فریدونشهر برگزار شد.

وی ادامه داد: در  این دوره از کلاس های آموزشی علاوه بر ارائه مطالب و راهکارهای تاسیس باغ و تهیه نهال مطمئن، از باغداران خواسته شد تا در زمینه باغداری همکاری بیشتری با واحد باغبانی این مدیریت داشته باشند.

رییس جهاد کشاورزی فریدونشهر با بیان اینکه عمده محصول باغی شهرستان فریدونشهر گردو و بادام است، افزود: مرغوبترین گردو و بادام این شهرستان در دهستان اسلام آباد است که به کشاورازان توصیه می شود تا همزمان با گرم شدن هوا و قبل از باز شدن شکوفه ها نسبت به انجام سمپاشی در باغات علیه بیماری باکتریایی در درختان گردو و درختان میوه هسته دار و بیماری "لکه اجری" در باغات بادام به موقع اقدام کنند.

کریمی تصریح کرد: به منظور ارتقای دانش کشاورزان در خصوص پروانه مصرف معقول آب کشاورزی و سرمازدگی و روش های مقابله با آن در باغات میوه سردسیری یک دوره کلاس آموزشی – ترویجی با حضور 48 نفر از کشاورزان برگزار شد.

کد خبر 2266656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha