۲۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۳۴

قاسمی خبر داد:

اعزام چهار هزار زائر خراسان جنوبی به مرقد امام راحل(ره)

اعزام چهار هزار زائر خراسان جنوبی به مرقد امام راحل(ره)

بیرجند- خبرگزاری مهر: معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی از اعزام چهار هزار نفر از استان به مرقد امام راحل(ره) خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی قاسمی پیش از ظهر پنجشنبه اظهارکرد: امسال چهار هزار نفر به مرقد امام (ره) برای تجدید میثاق با ولایت فقیه و شرکت در مراسم ارتحال  حضرت امام (ره) اعزام می شوند.

 وی افزود: هدف این سفر تجدید میثاق با ولایت فقیه و شرکت در مراسم یادبود امام (ره) است.

وی بیان کرد: زائرین در قالب 14 کاروان با 110 دستگاه اتوبوس به مدت چهار روز در این مراسم شرکت می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به هزینه های این سفرگفت: فقط هزینه تغذیه رفت و برگشت از زائرین اخذ خواهدشد و هزینه تغذیه و اسکان در تهران برعهده سپاه پاسداران و هزینه ایاب و ذهاب برعهده استانداری است.

وی اظهارکرد: در سال گذشته تمامی دستگاه های اجرائی بسیار همکاری خوبی داشته و تمامی کمیته ها به نحو شایسته عمل کردند که درسطح کشور خراسان جنوبی برترین استان بوده است.

 قاسمی در ادامه به برنامه هایی که در سطح استان برگزار می شود اشاره و بیان کرد: طبق سنوات گذشته برنامه ای در شب 14 خرداد در مسجد امام حسین (ع) ، روز 14 خرداد در مدرسه معصومیه و 15 خرداد در بازار بیرجند برگزار خواهد شد.

به گفته وی  سخنران شب 14خرداد حجت الاسلام رئیسی نماینده مرردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خواهند بود.

گرامیداشت سالگرد ارتحال امام در  دو هزار مدرسه استان

حسینی معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: در ایام 14 خرداد که مصادف با امتحانات دانش آموزان است آموزش و پرورش نمی تواند دانش آموزان را در این مراسم اعزام کند ولی با برنامه ریزی و کار فرهنگی در بیش از دو هزار مدرسه استان به بیان اندیشه ها و دیدگاه امام (ره ) می پردازد.

 وی با بیان اینکه یک فاصله بین قشر نوجوان و جوان جامعه با اندیشه و دیدگاه امام (ره) ایجاد شده  است، ادامه داد: نیاز است یک برنامه زیر بنائی و گسترده انجام شود و در این راستا وظیفه مسئولین فرهنگی این است که بیشتر قشر نوجوان و جوان را با امام (ره) آشنا کنند.

کد خبر 2268018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha