۲۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۱۲

میراشرفی به مهر خبرداد:

صادرات 893 میلیون دلاری کالا از استان مرکزی به خارج از کشور

صادرات 893 میلیون دلاری کالا از استان مرکزی به خارج از کشور

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کل گمرکات استان مرکزی ازصادرات 893 میلیون دلاری کالا سال گذشته از استان به خارج از کشور خبر داد.

مهدی میر اشرفی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با احتساب نفت و گاز 850 هزار تن کالا به ارزش 893میلیون دلار در قالب 14 هزار و 383 اظهار نامه سال گذشته از استان به خارج از کشور صادر شد که میزان صادرات غیر نفتی در مقایسه با سال قبل از آن 52 و مجموع کل صادرات 8 درصد رشد را نشان می دهد.

 وی افزود: انواع محصولات پتروشیمی، صنعتی، کشاورزی و فرآورده های مواد غذایی را از عمده ترین محصولات صادراتی استان هستند که به 40 کشور جهان از جمله ترکیه، افغانستان، عراق، آذربایجان، ازبکستان، قطر، هند، اوکراین، ایتالیا، چین، رومانی، سوئد،عمان و لبنان صادر شده است.

میراشرفی انواع گل های آپارتمانی، ماهیان زینتی و لوازم آکواریم، شمش روی، انواع شیشه و آینه، انواع محصولات شیمیایی، کاشی، دکل انتقال نیرو، کاشی و سرامیک و شمش آلومنیوم را از جمله محصولات صادراتی استان بیان کرد.

مدیر کل گمرکات استان همچنین از واردات 165 میلیون دلار کالا به وزن 62 هزار تن در این مدت خبر داد و گفت: این میزان واردات در مقایسه با سال قبل از آن 18 درصد کاهش را نشان می دهد میراشرفی میزان صادرات و واردات استان را نشان از تراز مثبت تجاری استان دانست
 

کد خبر 2268115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha