۲۳ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۴۸

تورنمنت بین‌المللی تکواندو آلمان؛

عبداللهی با شکست خدابخش طلا گرفت/ قهرمانی با ارزش یعقوبی

عبداللهی با شکست خدابخش طلا گرفت/ قهرمانی با ارزش یعقوبی

روز نخست از رقابتهای بین المللی تکواندو آلمان با کسب دو مدال طلا و یک نقره برای نمایندگان ایران در هامبورگ به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات با حضور 865 تکواندکار از 62 کشور روز جمعه در شهر هامبورگ آغاز شد که تيم ایران در روز نخست چهار نماینده داشت و موفق به کسب دو طلا و يک نقره شد. در وزن 58- کیلوگرم هادی مستعان در ادامه روند نزولی خود در این مسابقات با یک شکست و یک پيروزی از دور مسابقات کنار رفت.

مستعان که هفته گذشته با شکست برابر آشورزاده مسابقات قهرمانی آسیا را از دست داده بود، دور نخست استراحت داشت و سپس 9 بر 3 مقابل "اندرو پلومبر" از آمریکا صاحب برتری شد و در ادامه برابر "محمد سی کتبی" از بلژیک نتیجه را واگذار کرد و حذف شد. اما ابوالفضل یعقوبی دیگر نماینده ایران در این وزن موفق به کسب مدال طلا شد.

یعقوبی که یکی از جوانان خوب تکواندو ایران در لیگ برتر بود دور نخست استراحت داشت و سپس "رائول فونتس" از سوئد را 12 بر 2 شکست داد. وی در ادامه "زوپيف" از اوکراین را 15 بر 5 از پیش رو برداشت و در مرحله نيمه نهایی هم "روی براگانسا" نفر دوم مسابقات جهانی را شکست داد و به دیدار پايانی رسید. یعقوبی در جدال برای کسب مدال طلا "محمد سی" از بلژیک را 9 بر 6 از پیش رو برداشت تا هم انتقام  مستعان را گرفته باشد و هم با کسب مدال طلا 10 امتیاز به داشته‌های خود در رنکینگ جهانی اضافه کند.

اما در وزن 80- کیلوگرم دو تکواندکار ایرانی به دیدار پایانی رسیدند. فرزاد عبداللهی و مهدی خدابخش نمایندگان ایران در وزن 80- کیلوگرم بودند که همه رقبا را تا دیدار پایانی یکی پس از دیگری شکست دادند. عبداللهی دور نخست استراحت داشت و سپس "بشیر آدم" و "سم یانوسلی" دو تکواندوکار از  آلمان و "شاخبانوف" از روسیه را شکست داد و به فینال رسید.

در آن سوی جدول نیز مهدی خدابخشی "سعید محمد" از مصر، اربا باجرا" از بلژیک،"دراگان کسیاتانوف" از قزاقستان و "کریستوفر الیسو" از کانادا را شکست داد و به دیدار عبداللهی در بازی نهایی رفت.  عبداللهی که هفته قبل در مسابقات انتخابی تیم ملی با شکست برابر خدابخش حضور در مسابقات قهرمانی را از دست داده بود، در این دیدار بهتر از حریف ظاهر شد و با برتری  9 بر 6  صاحب مدال طلا شد.

این دوره از مسابقات تا فردا در هامبورگ ادامه خواهد داشت.

کد خبر 2268695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha