۲۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۱۲

در اراك:

فرو ريختن آواردو كارگر را مجروح کرد/ مسمومیت 5 نفر در اثر گاز منواکسید کربن

فرو ريختن آواردو كارگر را مجروح کرد/ مسمومیت 5 نفر در اثر گاز منواکسید کربن

اراک - خبرگزاری مهر: فرو ريختن آوار در خيابان نمك كوريهاي شهر اراك دو كارگر ساختمانی را مجروح و روانه بیمارستان کرد.

رییس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي استان مركزی با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: در خيابان نمك كوريها دو كارگر كه در حال تخريب يك ساختمان بودند در اثر ريزش آوار دچار مصدوميت شدند كه با همكاري نيروهاي امدادي آتش نشاني و اورژانس 115 به آنها امداد رساني شدند و از مرگ نجات يافتند.

واژگوني پرايد در محور اراك - شازند

قنبر فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود از واژگوني پرايد در محور اراك - شازند خبر داد و گفت: در ساعت 17:40 دقيقه روز چهارشنبه دو خانم و دو مرد دچار مصدوميت شدند كه بعد از دريافت خدمات اورژانس پيش بيمارستاني به بيمارستان حضرت ولي عصر(عج) اراك منتقل شدند.

واژگوني پژو پارس در شهرستان فرمهين

وی با بیان اینکه همچنین در واژگوني پژو پارس در شهرستان فرمهين چهار نفر مصدوم شدند اظهارداشت: در محور فرمهين به آشتيان بر اثر واژگوني يك دستگاه خودروي پژو پارس در محور فرمهين به آشتيان چهار نفر مصدوم شدند كه توسط نيروهاي امدادي اورژانس 115 به مراكز درماني انتقال داده شدند.

مسموميت با گاز در اراك پنج نفر دچار مسموميت شدند

فراهانی ضمن هشدار دوباره برای استفاده بهینه از وسایل گرمازا،‌ به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم‌بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی گفت: بر اثر مسموميت با گاز منوكسيد كربن در اراك پنج نفر دچار مسموميت شدند و توسط تكنسينهاي اورژانس اراك درمان و به بيمارستان حضرت ولي عصر (عج) منتقل شدند.

رییس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي استان مركزی ادامه داد: در ساعت 17:46 دقيقه روز جمعه در شهرك اميركبير يك خانواده پنج نفري در دچار مسموميت با اين گاز خطرناك شدند که بعد از رسيدن نيروهاي امدادي اورژانس 115 به محل حادثه به مصدومين خدمات اورژانس پيش بيمارستاني را ارائه کردند و آنها را به بيمارستان حضرت ولي عصر (عج) منتقل کردند.

به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم‌بودن وسایل  گرمایشی توجه داشته باشند

فراهاني در ادامه به مردم توصیه کرد ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا،‌ به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم‌بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسیدکربن از دودکش این وسایل توجه داشته باشند.

به گفته دکتر فراهانی استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های مستعمل یا دارای نقص‌فنی و فاقددودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می‌دهند.

رئیس مرکز مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي استان مركزي اذعان داشت: از آن جا که تمایل این گاز برای ترکیب با هموگلوبین خون ما 250 برابر بیش از اکسیژن است بنابراین با بالارفتن درصد آن در هوای اتاق، به سرعت سبب ایجاد مسمومیت خواهد شد و اکسیژن‌رسانی به بافت‌های مختلف بدن از جمله مغز و قلب را دچار اختلال می‌کند که به علت بی‌رنگ و بی‌بو بودن این گاز، ممکن است وجود آن در محیط تا زمان ایجاد علایم مسمومیت شدید مورد توجه واقع نشود.

 فراهانی همچنين بيان كردند: از نشانه‌های مسمومیت با گاز منواکسید کربن در وهله اول سردرد همراه با احساس سنگینی و در صورت عدم اکسیژن رسانی مناسب گیجی، تهوع، استفراغ، سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه، تشنج و احساس آشفتگی، تحریک‌پذیری، ناتوانی در تشخیص موقعیت و شرایط، کاهش هوشیاری و اغما و مرگ می‌باشد و در صورت مواجهه با مصدومان، سریعاً آنها را از محیط خارج کنید، پس از خارج ساختن مصدوم از محیط آلوده، فوراً با اورژانس تماس بگیرید، علائم حیاتی مصدومان را کنترل کنید و از باز بودن راه‌های هوایی مصدوم اطمینان حاصل کنید.
 

 

کد خبر 2268771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha