۲۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۳۰

استاندار همدان تاكيد كرد:

1800 اثر تاریخی همدان ثبت ملی شده است

1800 اثر تاریخی همدان ثبت ملی شده است

همدان - خبرگزاری مهر: استاندار همدان با تاکید بر ظرفیت های مناسب همدان برای سرمایه گذاری،گفت: همدان در تولیدات کشاورزی یکی از سه استان برتر کشور است و یک هزارو 800 اثر تاریخی ثبت شده دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت که قبل از عید نوروز وعده آمدن گروه تجاری روسیه به استان و انجام مراودات تجاری را با این کشور داده بود،جهت فراهم کردن زمینه این رویداد ظهر شنبه در دفتر کار خود میزبان سفیر روسیه در تهران بود تا مقدمات سفر اصلی گروه تجاری روسیه به همدان مهیا شود.

محمد ناصر نیکبخت در این دیدار با اشاره به پتانسیل های فراوان استان همدان برای جذب سرمایه گذار، گفت: شرایط آب و هوایی وسرزمینی همدان موجب شده پتانسیل مناسبی برای تولیدات کشاورزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: همدان در تولیدات کشاورزی یکی از سه استان برتر کشور است و یک هزارو  800 اثر تاریخی ثبت شده دارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه آب و هوای مناسب شرایط طبیعی خوبی را فراهم کرده و بزرگترین غار آبی جهان در استان همدان قرار دارد، بیان داشت: تنها شهر سفال کشور در استان همدان قرار دارد.

نیکبخت با تاکید بر وجود واحدهای بزرگ صنعتی چون صنایع شیشه، اذعان داشت: واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی در همدان در حال اجرا است.

وی افزود: همدان ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی دارد و موقعیت جغرافیایی آن نیز باعث شده فاصله کوتاهی با چندین استان هم جوار خود داشته باشیم همچنین خط لوله گاز سراسری از همدان عبور می کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دو خط راه آهن در همدان وجود دارد که یکی از آنها راه اندازی شده و دیگری در حال راه اندازی است، افزود: همدان مردمان پرتلاشی دارد وهمان گونه که رهبر انقلاب اسلامی امسال را سال اقتصاد وفرهنگ نام نهاده اند، در بحث اقتصاد مقاومتی نیز بر روابط خارجی و تعاملات خارجی نیز تاکید دارند.

نیکبخت ادامه داد: دولت جدید در ایران نیز توجه ویژه ای به تعاملات و استفاده از ظرفیت ها برای رشد کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه همه شرایط حکایت از لزوم روابط بهتر با روسیه دارد، گفت: روسیه دوست خوب و بار ارزشی برای ایران است و هیچ گونه کوتاهی برای استفاده از شرایط جدید برای مراودات فرهنگی شکل نخواهد گرفت.

استاندار همدان اذعان داشت: تبادل دانشجو در رشته های مختلف با وجود تحصیل 110 هزار دانشجو در این استان یکی از ظرفیت های علمی همدان برای مراوده با روسیه است و همدان دارای ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری چون پتروشیمی، الیاف شیشه،قطعات خودرو و خدمات است.

نیکبخت با اشاره به ابراز رضایت اتاق بازرگانی همدان در سفر خود به روسیه، افزود: باب مراوده با روسیه باز شده است و قطعا هر دوطرف از این ظرفیت ها استفاده لازم را خواهند برد.

وی تبادل گردشگر و تاسیس اتاق بازرگانی استان همدان در یکی از استانهای روسیه را از دیگر ظرفیت ها برای سفر هیئت تجاری روسیه در ماه آینده به همدان عنوان کرد.

کد خبر 2269152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha