۲۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۱۷

استاندار كردستان:

انصراف از دريافت يارانه بهترين فرصت براي حمايت از توليد/ثبت نام مردم كردستان بدون مشكل ادامه دارد

انصراف از دريافت يارانه بهترين فرصت براي حمايت از توليد/ثبت نام مردم كردستان بدون مشكل ادامه دارد

سنندج – خبرگزاري مهر: استاندار كردستان با اشاره به روند ثبت نام از مردم براي دريافت يارانه نقدي بيان كرد: انصراف از دريافت يارانه نقدي بهترين فرصت در راستاي حمايت از بخش توليد است و اين كار در نهايت باعث مي شود كه دولت بتواند ساير بخش هاي ضروري را مورد حمايت بيشتري قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدي شامگاه شنبه در جريان ديدار با اعضاي هيئت رئيسه دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج بيان كرد: روند ثبت نام براي دريافت يارانه نقدي در استان كردستان نيز بدون هيچ گونه مشكلي ادامه دارد و در حال حاضر نيز هيچ گونه تجمعي در مراكز ثبت نام در اين استان وجود ندارد.

وي با اشاره به اينكه تنها در روز اول ثبت نام سه الي چهار ساعت سايت اينترنتي دچار اختلال شد، افزود: با توجه به پيگيري هاي صورت گرفته از سوي استان و تلاش مسئولان در مركز اين مشكل رفع شد و هم اكنون بر اساس ارزيابي هاي صورت گرفته هيچ گونه مشكلي در روند ثبت نام وجود ندارد.

استاندار كردستان ضمن تاكيد بر لزوم اطلاع رساني به مردم براي انصراف از دريافت يارانه نقدي گفت: به هر ميزاني كه مردم از دريافت يارانه نقدي انصراف دهند فرصت براي حمايت از ساير بخش ها در سراسر كشور فراهم مي شود و به همين دليل بايد اقشار خاص جامعه در راستاي فرهنگ سازي اين مهم از تمامي ظرفيت هاي در اختيار خود بهره برداري كنند.

وي انصراف از دريافت يارانه نقدي را بهترين فرصت براي تقويت و حمايت از ساير حوزه ها از جمله توليد عنوان كرد و يادآور شد: زماني كه مردم بيشتري از دريافت يارانه نقدي انصراف دهند دولت مي تواند از منابع ايجاد شده براي حمايت از بخش توليد برنامه ريزي داشته باشد و در نتيجه اين روند در راستاي تثبيت قيمت ها در بازار بسيار موثر خواهد بود.

زاهدي با اشاره به اينكه دولت برنامه ريزي كرده است كه در سال جاري مبلغي بالغ بر 9 هزار ميليارد تومان حاصل از هدفمندي يارانه ها را به بخش سلامت اختصاص دهد، عنوان كرد: در صورتي كه اين مهم محقق شود بخش زيادي از هزينه هاي بيماري كاهش يافته و شركت هاي بيمه سهم بيشتري در راستاي كمك به افراد بايد پرداخت كنند.

وي به برنامه دولت براي تقويت بخش حمل و نقل عمومي اشاره كرد و گفت: حمايت از بخش حمل و نقل عمومي نيز بهترين امكان براي كاهش هزينه هاي خانوار به شمار مي رود و به همين دليل در صورتي كه مردم از دريافت يارانه نقدي انصراف دهند سود بيشتري خواهند برد.

استاندار كردستان با اشاره به اين نكته كه پرداخت نقدي يارانه ها باعث افزايش تورم در جامعه مي شود، اظهار داشت: حمايت از بخش توليد، سلامت و حمل و نقل عمومي بهترین امكان براي تثبيت قيمت ها در بازار به شمار مي رود و انتظار مي رود كه اقشار مختلف مردم به بهترين شكل ممكن در جريان اين امور قرار گيرند.

وي با اشاره به اينكه مردم استان كردستان در هر عرصه بهترين همراه براي نظام و برنامه هاي دولت بوده اند، عنوان كرد: انتظار مي رود كه در راستاي برنامه هاي دولت تدبير و اميد و با مشاركت خود مردم شاهد رفع مشكلات در كوتاهترين زمان ممكن باشيم و در كنار اين مهم فرصت هاي بهتري براي توسعه و پيشرفت كشور در تمامي بخش ها فراهم شود.

زاهدي در بخش ديگري از سخنان خود به برگزاري گردهمائي معاونين پژوهشي مراكز و واحدهاي دانشگاه آزاد سراسر كشور در سنندج اشاره كرد و افزود: برگزاري اين همايش به ميزباني استان كردستان يك كار بسيار خوب است و به همين دليل بايد از تمامي ظرفيت هاي استان در راستاي ميزباني شايسته از مهمانان در اين همايش و گردهمايي بهره برداري كرد.

وي با اشاره به اينكه ما بايد از هر فرصتي در راستاي معرفي استان كردستان به مردم ساير نقاط كشور استفاده كنيم، بيان كرد: حضور شمار زيادي اساتيد دانشگاه و اعضاي هيئت علمي از سراسر كشور اين فرصت ارزشمند را ايجاد مي كند تا در كنار توجه به مباحث علمي، ظرفيت ها و توانمند هاي استان كردستان در كنار مهمان نوازي مردم اين استان به مردم ساير نقاط كشور معرفي شود.

استاندار كردستان ضمن تقدير از مديران و مسئولان دانشگاه آزاد در راستاي برگزاري اين گردهمائي در استان يادآور شد: ما آمادگي داريم تا از تمامي ظرفيت ها و توانمندي هاي ادارات و سازمان هاي دولتي در راستاي حمايت از برگزاري اين گردهمايي استفاده كنيم.

وي به وضعيت استان كردستان در ايام تعطيلات نوروز سال جاري اشاره كرد و گفت: در ايام تعطیلات خوشبختانه ميزان حضور مسافران و گردشگران در كردستان خوب بود و بر اساس آمار اعلام شده از مراكز رسمي اسكان، يك ميليون و 175 هزار نفر در كردستان اقامت داشته اند.

زاهدي در پايان با بيان اينكه، ما آمادگي داريم از برنامه ها و فعاليت هاي دانشگاه آزاد حمايت كنيم، اظهار داشت: حمايت از مراكز علمي و دانشگاهي بهترين فرصت براي رسيدن به توسعه همه جانبه است و به همين دليل بايد اين مهم مورد توجه قرار گيرد.

در ابتداي اين ديدار رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج ضمن ارائه گزارشي از فعاليت ها و اقدامات صورت گرفته، از حمايت هاي استاندار كردستان از اين مركز آموزش عالي تقدير كرد.

کد خبر 2269489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha