۲۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۰۳

نوری در گفتگو با مهر مطرح کرد:

نجات يك خانواده از رودخانه در گلپايگان

نجات يك خانواده از رودخانه در گلپايگان

اصفهان - خبرگزاري مهر: ماموران آتش نشاني گلپايگان امروز يكشنبه يك خانواده را كه درون خودرو (نيسان وانت) در داخل رودخانه شناور شده بودند، نجات دادند.

مهدي نوري در گفتگو با خبرنگار مهر در این راستا اظهار داشت: به محض اطلاع از گرفتار شدن يك خودروي نيسان حامل يك خانواده چهار نفره كه دو فرزند خردسال نيز به همراه داشتند و به قصد عبور از عرض رودخانه دچار حادثه شده و خودرو به علت رسيدن آب به قسمت هاي فني آن و همچنين گرفتار شدن در بين سنگ هاي كف رودخانه متوقف شده بود، ماموران اين واحد آتش نشاني اقدام به نجات اين خودرو با سرنشينان آن نمودند.

وی با بيان اينكه به تازگي آب درون اين رودخانه جاري شده است، افزود: نيروهاي عملياتي و امدادي ايستگاه شماره يك آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري گلپايگان با حضور به موقع در محل حادثه با استفاده از تجهيزات مورد نياز از جمله نردبان هاي متحرك و نصب پل موقت در حد فاصل ساحل رودخانه با پنجره خودرو اقدام به خارج كردن افراد به دام افتاده داخل خودرو کردند و خودروي مذكور را نيز با تجهيزات مناسب از داخل رودخانه به بيرون انتقال دادند.

مسوول ايستگاه هاي آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري گلپايگان افزود: اين عمليات نجات با موفقيت در حدود 45 دقيقه از زمان تماس تا پايان آن به طول انجاميد اما اين حادثه هيچ گونه خسارت جاني و مالي به همراه نداشت.

وی در ادامه تصريح كرد: تاكنون شش مورد حادثه ورود خودرو به داخل آب رودخانه را داشته ايم كه در 4 مورد آن احتمال صدمات جاني و غرق شدگي بسيار متصور بوده است.

نوری با توصيه به شهروندان و مردم خواستار پيشگيري هاي لازم جهت ورود به دامن طبيعت شد و بيان داشت: هنگام ورود به طبيعت و استفاده از منابع خدادادي فاصله مناسب با حريم رودخانه را رعايت كنيد.

وي در پايان افزود: به هيچ عنوان سعي نكنيد عرض رودخانه را در زماني كه آب در آن جاريست با خودرو طي كنيد و همچنين ضمن خودداري از شنا كردن در رودخانه، مراقب كودكان خردسال خود در حين بازي در اطراف رودخانه باشيد.
 

کد خبر 2269986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha