۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۵۴

بازگیر به مهر خبر داد:

برآورد خسارات ناشی از ورود نفت به رودخانه کشکان/ تکرار حوادث تریلرهای نفتکش عراقی

برآورد خسارات ناشی از ورود نفت به رودخانه کشکان/ تکرار حوادث تریلرهای نفتکش عراقی

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه حوادث مربوط به تریلرهای نفت کش عراقی برای چندمین بار است که رخ می دهد، از برآورد خسارات وارده بر اثر ورود نفت به رودخانه کشکان خبر داد.

محمد حسین بازگیر با اشاره به حادثه عصر یکشنبه واژگونی تریلر نفتکش عراقی در حاشیه رودخانه کشکان اظهار داشت: این حادثه در دو کیلومتری شهرستان پلدختر رخ داد و بر اثر آن کل محموله نفت این تریلر در خاک کنار جاده و رودخانه کشکان خالی شد.

وی با بیان اینکه به کمک اداره راه و شهرسازی و استفاده از دستگاههای مکنده بخشی از نفت موجود در کنار جاده جمع آوری و از ورود آن به رودخانه جلوگیری شد، عنوان کرد: متاسفانه بخشی از نفت این تریلر نیز وارد رودخانه کشکان شده که تلاش نیروهای محیط زیست برای ممانعت از آلودگی رودخانه چندان موثر نبود.

بازگیر با بیان اینکه خوشبختانه میزان آلودگی رودخانه کشکان بر اثر ورود نفت زیاد نبوده است، افزود: با این وجود کار برآورد و اعلام نهایی خسارات ظرف 24 ساعت آینده صورت می گیرد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان با بیان متاسفانه به دلیل تردد فراوان تریلرهای عراقی در جاده پلدختر تاکنون چندین بار شاهد وقوع حادثه های مشابه بوده ایم، یادآور شد: مسیر کوهدشت و پلدختر به دلیل قرارگیری در مسیر کرمانشاه به جنوب کشور شاهد تردد مستمر تریلرهای حامل سوخت است.

بازگیر ادامه داد: با این تفاسیر تاکنون چندین بار تریلرهای حامل سوخت در این منطقه دچار واژگونی و در نتیجه آلودگی خاک و در برخی موارد آب منطقه نیز شده اند.

کد خبر 2270156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha