۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۵۵

گزارش مهر/

مس کرمان از لیگ یک استارت می زند/ باشگاه نیازمند مدیری توانمند است

مس کرمان از لیگ یک استارت می زند/ باشگاه نیازمند مدیری توانمند است

کرمان - خبرگزاری مهر: در روزهایی که در بین مردم کرمان حرف از خرید امتیاز یک تیم لیگ برتری و حضور مجدد در سطح اول فوتبال کشور توسط باشگاه مس است مسولان مربوطه با خرید امتیاز مخالفت کرده و قصد دارند از لیگ یک کار را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از قطعی شدن سقوط مس کرمان به لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور، شایعه ایی به سرعت در کرمان پخش شد مبنی بر اینکه مس خواهان بازگشت سریع به لیگ برتر است و خرید امتیاز را مد نظر دارد.

این شایعه سریع به بحث اصلی ورزش کرمان تبدیل شد و مردم کرمان از این موضوع استقبال کردند و خواهان بازگشت به لیگ برتر شدند اما بازگشتی پر قدرت با کادر مدیریتی کار بلد که تیم به عاقبت این فصل دچار نشود.

در ابتدا مسئولان مس صریحا موضوع خرید امتیاز را رد می کردند اما در روزهای اخیر مسئولان باشگاه و مدیر عامل صنایع مس ملی ایران صحبت هایی در این خصوص انجام داده اند اما این موضوع را رد یا تایید نکردند و تصمیم گیری در این باره را به آینده موکول کرده اند.

احمد مرادعلیزاده مدیر عامل شرکت صنایع مس ملی ایران در چند روز گذشته از تصمیم گیری شرکت مس و هیئت مدیره باشگاه در خصوص خرید امتیاز تا پایان هفته خبر داد.

خرید امتیاز لیگ برتر برای مس کاری احساسی است

اما در آخرین اظهار نظر مدیر عامل شرکت صنایع مس ملی ایران خرید امتیاز از سوی مس رد شد و با این وجود مس فصل آینده کارش را در لیگ دسته اول دنبال خواهد کرد.

مرادعلیزاده با بیان اینکه قصد نداریم با خرید امتیاز کار احساسی انجام دهیم گفت: در نظر داریم برای توسعه ورزش همگانی و اصلاح زیر ساخت ها کارهای بنیادی انجام دهیم.

مدیر عامل شرکت صنایع مس ملی ایران با اشاره به اینکه اگر تصمیم بر خرید امتیاز بگیریم با علم بر اینکه کاری تصنعی انجام داده ایم مجبور خواهیم بود که یکسری افراد غیر بومی را به خدمت بگیریم در حالی که اکنون می توانیم اقداماتی زیر بنایی و اساسی را با تکیه بر دانش و توان افراد بومی در دستور کار قرار دهیم.

کادر قوی مدیریتی سکان باشگاه مس را به عهده گیرد

حال که مس قرار است در لیگ یک بازی کند باید زیر ساخت های باشگاه اصلاح شود و یک کادر قوی مدیریتی سکان باشگاه را بر عهده بگیرد تا این تیم بتواند دوباره به لیگ برتر صعود کند. مطمئنا حضور دوباره مس در لیگ برتر میسر نمی شود مگر اینکه باشگاه دارای چارت مدیریتی مشخصی شود که در راس آن فردی با درایت و آشنا به شرایط قرار داشته باشد. کسی که اهداف مشخصی داشته باشد و هزینه های لازم را در راستای بهبود شرایط تیم صرف کند و تیم های پایه را مورد توجه قرار دهد.

تغییرات مدیریتی و مدیران بی برنامه چالش های مس کرمان

باشگاه مس نیاز به مدیر به روزی دارد تا بتواند با اصلاح زیر ساخت ها بار دیگر شرایط حضور نماینده کرمان را در لیگ برتر فراهم سازد.

از عمده مشکلاتی که در سال های گذشته تا به الان گریبان گیر باشگاه مس است تغییرات مدیریتی و حضور مدیرانی بی برنامه و عدم هدف گذاری مناسب در باشگاه بوده است که اگر مس دنبال موفقیت است باید به این امر توجه ویژه ایی شود و باشگاه دارای چشم اندازی چند ساله شود.

حمایت از تیم های پایه در کرمان در حد حرف است

از سوی دیگر اکبر ایرانمنش مدیر عامل باشگاه مس کرمان که تمایلی برای خرید امتیاز یک تیم لیگ برتری نداشت در اظهار نظری بیان کرده بود که مخالف صرف هزینه بالا برای حضور در لیگ برتر است و قصد دارد این هزینه را صرف تیم های پایه کند که اگر به پیشینه باشگاه مس برگردیم متوجه خواهیم شد که هیچ گاه به تیم های پایه توجه لازم نشده است و تنها در حد حرف از تیم های پایه حمایت شده است.

ایرانمنش که در اظهار نظرش در خصوص آینده مس اعلام کرده بود فصل آینده مس کارش را در لیگ دسته اول دنبال می کند و باشگاه قصد دارد به زیر ساخت ها و تیم های پایه توجه کند، باید در نظر داشته باشد که این باشگاه چه در زمانی که در لیگ دسته یک حضور داشته و چه در زمانی که تیم به لیگ برتر صعود کرد هیچ گاه به این موضوع توجه نشد و هیچ تضمینی وجود ندارد که بعد از این هم این موضوع عملی شود.

روزهای پرالتهاب فوتبال کرمان/ مدیریت باشگاه در راس انتقادات

در حال حاضر انتقادات به مدیریت باشگاه بسیار است و با وجود این انتقادات که بعضی از آنها به جد وارد است بهتر است هیئت مدیره باشگاه و شرکت مس ایران تصمیمی جدی برای مدیریت باشگاه بگیرند و شرایط حضور افراد توانمند را در باشگاه فراهم کنند و گروهی که با وجود هزینه های بالا نتوانست تیم را در لیگ برتر حفظ کند بدون شک توانایی این را هم نخواهد داشت تیم را دوباره به لیگ برتر بیاورد.

ورزش کرمان به خصوص فوتبال روز های پر التهابی را سپری می کند. مسئولین باید این موضوع را در نظر بگیرند که زمان را از دست ندهند. مطمئنا با از دست دادن زمان، تیم ضربه خواهد خورد و شرایطی به مراتب بدتر از این فصل را پیدا خواهد کرد و شرایط حضور مجدد مس در لیگ برتر فراهم نخواهد شد.

................................

گزارش: پرویز خواجه زاده

کد خبر 2270336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha