۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۰۹

گزارش مهر/

الاتحاد عربستان – تراکتورسازی ایران؛ شاگردان اولیویرا نیازمند کسب امتیاز

الاتحاد عربستان – تراکتورسازی ایران؛ شاگردان اولیویرا نیازمند کسب امتیاز

تبریز – خبرگزاری مهر: تیم فوتبال تراکتورسازی ایران در شرایطی در هفته پنجم مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه (26 فروردین) در جده به مصاف تیم الاتحاد عربستان خواهد رفت که با کسب امتیاز از این بازی می تواند شانس صعود خود به مرحله بعدی را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته پنجم مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه هفته جاری با انجام چند دیدار آغاز می شود که در یکی از دو بازی گروه C این مسابقات تیم تراکتورسازی ایران در خانه تیم الاتحاد عربستان به میدان می رود. در دیگر دیدار این گروه، دو تیم لخویا و العین در قطر به دیدار هم می روند که نتیجه آن دیدار برای دو تیم الاتحاد و تراکتورسازی اهمیت دارد.

تراکتورسازی تبریز که از چهار بازی قبلی خود یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست را تجربه کرده است، در این دیدار اگرچه در خانه حریف بازی خواهد کرد اما با توجه به نزدیکی امتیازات تیم های این گروه به یکدیگر، نیاز مبرمی به کسب حداقل یک امتیاز دارد.

شاگردان تونی اولیویرا شادمان از پیروزی شیرین برابر استقلال تهران در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، با روحیه ای بالا راهی جده شده اند تا با کسب نتیجه ای خوب شانش تراکتورسازی را برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری افزایش دهند.

شانس صعود برای هر چهار تیم

هم اکنون در گروه C رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، تیم العین امارات با هفت امتیاز در صدر ایستاده، الاتحاد عربستان با شش امتیاز دوم است، تراکتورسازی ایران با اندوخته پنج امتیازی اش خانه سوم را در اختیار دارد و لخویا قطر نیز با چهار امتیاز در رده چهارم قرار گرفته است.

با این شرایط هنوز هر چهار تیم این گروه برای صعود به مرحله بعدی امیدوار هستند اما برگزاری بازی های هفته پنجم چنانچه با تساوی هر دو بازی همراه نباشد، تا حدودی می تواند شانس های صعود به مرحله بعدی را مشخص کند. پیروزی تیم های نیمه پائینی جدول برابر تیم های نیمه بالایی جدول (تراکتورسازی برابر الاتحاد و لخویا برابر العین) گره این گروه را کورتر خواهد کرد و سرنوشت صعود را به هفته پایانی مرحله گروهی خواهد کشید.

البته پیروزی تیم تراکتورسازی در خانه الاتحاد، با توجه به میزبان بودن تیم عربستانی و همچنین نیاز این تیم به سه امتیاز آخرین بازی خانگی اش، برای شاگردان تونی اولیویرا سخت خواهد بود. با این حال تراکتورسازان بازی رفت برابر الاتحاد را در تبریز برده اند و این باعث می شود که آنها با روحیه ای خوب برابر راه راه پوشان عربستانی صف آرایی کنند.

غیبت چهار یار تاثیرگذار

تراکتورسازی برای دیدار با الاتحاد، کریم انصاری فرد که تک گل سه امتیازی تبریزی ها را در بازی رفت به ثمر رساند را به همراه حامد لک، مهدی کیانی و فرشاد احمد زاده در اختیار ندارند. غیبت این چهار بازیکن تاثیرگذار که در ردیف نفرات ترکیب اصلی تونی اولیویرا نیز قرار دارند، کار سرخپوشان ایران در جده را سخت تر خواهد کرد اما نمایش خوب بازیکنان جوان تر تراکتورسازی در دیدار با استقلال خوزستان در لیگ برتر، تا حدودی از این سختی برای کادر فنی کاسته است. هر چند که دیدارهای آسیایی و لزوم برخورداری از تجربه بازی در این سطح برای موفقیت بازیکن و تیم مهم است شاید بازیکنان ذخیره تراکتورسازی که جایگزین چهار بازیکن یاد شده خواهند بود، نتوانند کیفیت کار مطلوبی در دیدار مهم برابر الاتحاد عربستان داشته باشند.

دیداری تعیین کننده برای تراکتورسازی

تیم تراکتورسازی چنانچه موفق به کسب حتی یک امتیاز از دیدار با الاتحاد شود، می تواند برای دیدار دوم اردیبهشت خود برابر لخویا در تبریز انگیزه و امیدواری زیادی داشته باشد. پیروزی تراکتورسازی در بازی سه شنبه شب، این تیم ایرانی را در آستانه صعود به مرحله بعد قرار خواهد داد و در آن صورت در بازی هفته پایانی اش برابر لخویا حتی با یک تساوی نیز می تواند برای اولین بار به مرحله بعدی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.

صعود این تیم تبریزی به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا، یکی از اهداف باشگاه تراکتورسازی در فصل جاری است و حضور تونی اولیویرا در راس کادر فنی این تیم نیز در راستای تحقق این هدف باشگاه بوده است. این در حالیست که تراکتورسازی دومین حضور آسیایی خود را تجربه می کند. این تیم سال گذشته نیز با تونی اولیویرا در این مسابقات معتبر حضور داشت که در رقابت با تیم های الجزیره امارات، الجیش قطر و الشباب عربستان در مجموع با یک برد، یک تساوی و چهار شکست با چهار امتیاز در رده چهارم گروه A قرار گرفت از صعود به مرحله بعدی بازماند.

در سال اول حضور تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا البته کسی از این تیم کم تجربه در سطح آسیا انتظار صعود به مرحله بعدی را نداشت اما اکنون هواداران تراکتورسازی امیدوارند تا تیمشان در سال دوم حضور خود در آسیا بتواند حداقل یک مرحله بالاتر برود.

حذف احتمالی با شکست در جده

شکست شاگردان تونی اولیویرا در جده البته کار آنها را برای صعود دشوار تر از قبل خواهد کرد و آنها باید ضمن در نظر گرفتن نتیجه بازی لخویا و العین، در بازی پایانی حتما میهمان قطری شان را با شکست بدرقه کنند.

باخت احتمالی تراکتورسازی در بازی سه شنبه اگر با شکست لخویا برابر العین همراه باشد، آنگاه العین 10 امتیازی شده و الاتحاد نیز مجموع امتیازات خود را به عدد 9 خواهد رساند که در این صورت و با توجه به فاصله بیش از سه امتیازی دو تیم یاد شده با تراکتورسازی و لخویا، تیم ایرانی برای دومین سال متوالی در یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی، حذفش حتمی خواهد شد و بازی هفته ششم با لخویا برای هر دو تیم حکم تشریفاتی را خواهد داشت.

دیدار تیم های لخویا و العین دو ساعت زودتر از دیدار الاتحاد و تراکتورسازی برگزار خواهد شد. این موضوع باعث شده تا دو تیم عربستانی و ایرانی با علم به نتیجه بازی مستقیم دو رقیب خود، به مصاف هم بروند و برای گرفتن نتیجه ای دلخواه تلاش کنند.

تساوی در بازی اول سه شنبه شب می تواند به نفع تیم های تراکتورسازی و الاتحاد باشد اما شکست لخویا برابر العین، استرس تراکتورسازان را دیدار برابر الاتحاد بیشتر خواهد کرد و سرخپوشان تبریز محکوم به امتیاز گرفتن از جده خواهند بود.

دیدار تیم های الاتحاد عربستان و تراکتورسازی ایران از چارچوب بازی های هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 22 سه شنبه 26 فروردین با قضاوت ویلیام بنجامین استرالیایی در جده عربستان برگزار خواهد شد.

-----------------------------

گزارش از: محمود نصیرپور

 

کد خبر 2270424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha