۲۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۳۵

فلوت‌نواز ایرانی به استرالیا می‌رود/ اجرای مشترک با ویولنیست یونانی

فلوت‌نواز ایرانی به استرالیا می‌رود/ اجرای مشترک با ویولنیست یونانی

نوازنده ایرانی فلوت خرداد ماه سال جاری با همکاری دانشکده موسیقی دانشگاه هنر کنسرت مشترکی را با هنرمندان صاحب‌نام دانشکده موسیقی یونان در تهران و شیراز برگزار می‌کند.

علی باستانی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که طی این چند سال در حوزه موسیقی داشته‌ام همواره بر این تلاش بودم که کنسرت های مشترکی را با هنرمندان کشورهای اروپایی و آمریکایی برگزار کنم که کنسرت اخیرم با کرین لایتنر نوازنده نامدار اتریشی در چارچوب بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در راستایی همین فعالیت‌ها بود.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی هایی که انجام گرفته خرداد ماه امسال نیز به همت دانشکده موسیقی دانشگاه هنر کنسرت موسیقی فلوت و ویولن را با حضور دو هنرمند صاحب‌نام یونانی از دانشکده موسیقی آتن که از هنرمندان دارای رتبه عالی در حوزه موسیقی یونان و برنده چند جایزه معتبر اروپایی هستند، برگزار می‌کنیم.

باستانی‌نژاد با اشاره به اینکه برگزاری این کنسرت بین المللی به تهران منحصر نخواهد شد، بیان کرد: طبق برنامه هایی که با همکاری انجمن موسیقی شیراز انجام خواهد گرفت مسترکلاس و کنسرت‌هایی را نیز در شیراز برگزار می کنیم که به عقیده من از جمله برنامه های علمی در حوزه موسیقی خواهد بود که مورد توجه علاقه مندان موسیقی نیز قرار می گیرد.

این نوازنده در پایان درباره فعالیت‌های آینده خود در عرصه موسیقی خاطر نشان کرد: اواخر مهر ماه امسال هم یک کنسرت در کشور استرالیا برگزار می‌کنم که هنوز جزییات آن مشخص نیست اما با توجه به اینکه من فارغ التحصیل موسیقی در این کشور هستم سعی می کنم کنسرت متفاوتی را نسبت به کنسرت های قبلی برگزار کنم.

علی باستانی نژاد از نوازندگان فلوت است که چندی پیش در چارچوب برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر همراه با کرین لایتنر نوازنده اتریشی و عضو ارکستر رویال فیلارمونیک و ارکستر سمفونیک انگلستان و مارگارت بابینسکی پیانیست اتریشی و دارنده جایزه بهترین ضبط موتزارت وین با اجرای قطعاتی ملودی های ایرانی، کارنوال ونیز را اجرا کردند.

کد خبر 2270442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha