۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۵۰

وزیر صهیونیستی: توافق ژنو هیچ چیز را تغییر نمی دهد/ اظهارات کری قابل قبول نیست

وزیر صهیونیستی: توافق ژنو هیچ چیز را تغییر نمی دهد/ اظهارات کری قابل قبول نیست

"یووال اشتینتز" وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در واکنش به اظهارات چندی قبل وزیر امور خارجه ایالات متحده در مورد برنامه هسته ای ایران، این سخنان را غیر قابل قبول دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "یووال اشتینتز" وزیر اطلاعات و امور استراتژیک اسرئیل در گفتگویی رادیویی با انتقاد از اظهارات "جان کری" و غیر قابل قبول خواندن آنها گفت: در گذشته و حتی اخیرا ما از مقامات آمریکایی چه در محافل خصوصی و چه عمومی و همچنین مقامات اروپایی و روسی می شنیدم که باید بین ایران و سلاح هسته ای سال ها فاصله ایجاد شود اما وزیر امور خارجه ایالات متحده گفته که توافق هسته ای بین 6ماه تا یک سال میان ایران و سلاح هسته ای فاصله ایجاد کرده است.

کری این اظهارات را اخیر در جلسه استماع سنا بیان کرده بود.

این مقام رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: آنچه کری در این رابطه گفته نگران کننده است. این اظهارات شگفت انگیر بوده و قابل قبول نیستند.

اشتینتز افزود: ما نمی توانیم با توافقی موافقت کنیم که بین 6ماه تا یک سال ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای دور می کند زیرا چنین توافقی هیچ چیز را تغییر نخواهد داد. چنین توافقی حتی ممکن است موجب تشویق ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای شده و علاوه بر آن موجب آغاز مسابقه تسلیحات هسته ای در خاورمیانه میان کشورهایی همچون عربستان سعودی، مصر، الجزایر و حتی ترکیه شود.

مقامات رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده اند که خواستار برچیده شدن کامل برنامه هسته ای ایران هستند و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز توافق هسته ای ژنو میان ایران و غرب را بدترین معامله ممکن برای غرب و بهترین معامله برای تهران خوانده است.

 

 

کد خبر 2270716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha