۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۴۱

صیدانلو:

پرورش اسب از دغدغه‌های مهم و همیشگی ورزش سوارکاری است

 پرورش اسب از دغدغه‌های مهم و همیشگی ورزش سوارکاری است

زنجان - خبرگزاری مهر: سرپرست فدراسیون سوارکاری گفت: یکی از دغدغه‌های مهم و همیشگی در این ورزش، پرورش اسب و مشکلات پیرامون این موضوع است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود صیدانلو در مجمع انتخابات هئیت سوارکاری استان زنجان افزود: با توجه به اینکه در این رشته هر دو ابزار، موجود زنده است، از این رو کار را برای فعالان در این عرصه سخت‌تر کرده است، زیرا علاوه بر پرورش استعدادهای بالقوه در بخش ورزشکار، در زمینه پرورش اسب نیز باید گام‌های بلندی برداشته شود که این موضوع بدون ایجاد باشگاه‌های سوارکاری محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه برای ساماندهی به وضعیت فعلی این رشته در کشور نیازمند بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها هستیم گفت: این در حالی است که اهتمام به مسایل بنیادین در اولویت برنامه‌های این فدراسیون قرار دارد.

صیدانلو با بیان اینکه امروزه در هر رشته ورزشی به ویژه سوارکاری باید از تمام توان و ظرفیت‌های موجود در راستای اعتلای آن بهره برد، افزود: بی‌تردید اگر بخواهیم در رشته سوارکاری حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم، باید بیش از این‌ها به این امر توجه کنیم که لازمه آن، حمایت از ورزشکاران و نیز پرورش استعدادهای بالقوه است.

 سرپرست فدراسیون سوارکاری  با یادآوری اینکه یکی از دغدغه‌های مهم و همیشگی در این ورزش، پرورش اسب و مشکلات پیرامون این موضوع می‌باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در این رشته هر دو ابزار، موجود زنده است، از این رو کار را برای فعالان در این عرصه سخت‌تر کرده است، زیرا علاوه بر پرورش استعدادهای بالقوه در بخش ورزشکار، در زمینه پرورش اسب نیز باید گام‌های بلندی برداشته شود که این موضوع بدون ایجاد باشگاه‌های سوارکاری محقق نخواهد شد.

صیدانلو با بیان اینکه فعالیت در زمینه اسب‌سواری بسیار پرهزینه است، ادامه داد: این رشته بیش از هر چیز به حمایت نیاز دارد، تا بتوان در عرصه‌های مختلف حرفی برای گفتن داشت، این در حالی است که علی‌رغم وجود همه این مشکلات، معتقدیم تیم سوارکاری ایران می‌توان در فرصت باقی‌مانده و با حمایت‌هایی که حتماً باید متوجه این تیم باشد، در رقابت‌های پیش رو از جمله بازی‌های آسیایی، کارنامه قابل قبولی داشته باشد.

وی در ادامه از برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری در این رشته ورزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکثر استان‌ها در زمینه سوارکاری از پتانسیل‌های خوبی برخوردارند، اما وجود مشکلات متعدد باعث شده است که تا به امروز نتوانیم حق مطلب را در این رشته ادا کنیم معتقدیم نگاه‌مان به مقوله ورزش باید نگاه همگانی و قهرمانی در کنار یکدیگر باشد.

کد خبر 2270782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha