۲۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲

مجموعه کتاب‌های مانا 100 جلدی می‌شود

مجموعه کتاب‌های مانا 100 جلدی می‌شود

محمد قبادی با اشاره به این كه 5 جلد از كتاب‌های «شخصیت‌های مانا» در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران منتشر می شود، گفت: قرار است این مجموعه كتاب ها به 100 جلد برسد.

به گزارش خبرگزای مهر، محمد قبادی سرپرست پروژه تولید مجموعه كتاب‌های شخصیت‌های مانا با بیان این كه 5 اثر از این مجموعه كتاب ها را برای انتشارات سوره مهر فرستاده‌ایم، اظهار كرد: این 5 جلد در قالب یك بسته فرهنگی در نمایشگاه كتاب امسال عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: كتاب سید احمد خمینی به قلم جواد كامور بخشایش، سید محمد دائیه الاسلام به قلم جمشید نوروزی، غلامرضا سعیدی و سید جعفر شهیدی به قلم اكبر خوشزاد و طاهره صفارزاده به قلم ذبیح الله حبیبی نژاد؛ 5 اثری هستند كه به زودی به چاپ می رسند.

قبادی با اشاره به این كه حدود 45 اثر دیگر از مجموعه كتاب‌های شخصیت‌های مانا در مرحله كارشناسی و یا دست نویسنده است و مراحل تولید را سپری می‌كنند، گفت: این آثار همراه عكس و سند هستند و هر اثر حدود 120 صفحه است.

این نویسنده و پژوهشگر همچنین گفت: قرار ما با دفتر ادبیات انقلاب اسلامی و آقای بهبودی مدیریت این دفتر این بوده كه بر روی 100 شخصیت كار  كنیم. تا به امروز آثار را به 50 شخصیت رسانده‌ایم؛ و اگر كار تولید كتاب‌ها به كندی پیش می‌رود به دلیل حساسیت‌هایی است كه بر روی كار داریم و به همین دلیل عجله‌ای نداریم كه آثار زودتر منتشر شود. بخش قابل توجهی از حساسیتمان به لحاظ درستی منابع و پردازش به موضوعات بوده است.

وی خاطرنشان كرد: از سال‌ها پیش كه در فرهنگ ناموران حوزه هنری فعالیت می‌كردیم و با توجه به آرشیو غنی كه در دفتر ادبیات انقلاب اسلامی از رجال در دست داشتیم؛ احساس كردیم شخصیت‌های برجسته‌ای هستند كه به هر دلیلی كمتر به آن ها پرداخته شده است و از طرفی برجستگی‌هایشان می‌تواند باعث شود آن ها به الگویی در زمینه كاریشان بدل شوند و فقط باید روی آنها سرمایه گذاری و پژوهش انجام شود.

قبادی افزود: درباره برخی از شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی كتاب مستقلی وجود ندارد و اثری كه قابل توجه باشد نیست و یا به قدری حجیم است كه هر كسی برای خواندن اثر به سمتش نمی‌رود. مجموعه كتاب‌های شخصیت‌های مانا هم برای مخاطب عام طراحی می‌شوند و هم سعی كردیم آثار را به سمت و سویی ببریم كه مخاطب دانشگاهی هم بتواند به چشم یك اثر تحقیقی به آن نگاه كند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر برای تولید 50 جلد كتاب با حدود 40 نویسنده و پژوهشگر همكاری داریم و معدود نویسنده هایی هستند كه اثر اولشان را به ما تحویل داده اند و كار بعدی را هم به آن ها داده‌ایم و با بسیاری از نویسنده‌ها بر روی نگارش یك اثر همكاری می‌كنیم.

کد خبر 2271268

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha