۲۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۲۴

توحیدی:

تداوم انتظار آلبوم کویرانه/ کرمان گنجینه موسیقی نواحی ایران است

تداوم انتظار آلبوم کویرانه/ کرمان گنجینه موسیقی نواحی ایران است

کرمان – خبرگزاری مهر: پژوهشگر موسیقی نواحی از انتشار آلبوم کویرانه 9 در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه انتشار آلبوم های کویرانه که به موسیقی نواحی کرمان می پردازد، این هفنه از آلبوم کویرانه شماره 9 رونمایی می شود.

فواد توحیدی به خبرنگار مهر گفت: این  آلبوم شامل قطعاتی از موسیقی متنوع استان کرمان می باشد.

وی گفت: در این آلبوم علاوه بر آیین نوبت نوازی شهداد که کهن پیشینه ترین مکان نقاره نوازی کشور است قطعاتی شامل سوتک نوازی، غریبی خوانی، آیین های سور و ترانه های روایی و حماسی مانند خال گردن، برادر برادر، رجزخوانی و پهلوانی گنجانده شده  است لازم به ذکر است در اجرای یکی از قطعات از ساز یروتی که سازی ست کهن و منحصر به فرد مربوط به جنوب استان، استفاده شده است.

آلبومهای کویرانه حاصل 16 سال کار پژوهشی فواد توحیدی در اقصا نقاط استان پهناور کرمان است که تاکنون 9 شماره آن به همت حوزه هنری استان کرمان منتشر شده است و قرار است تا پایان سال جاری به دوازده اثر برسد و به صورت دو مجموعه شش عددی وارد بازار تولیدات هنری کشور شود.

کرمان به عنوان پهناور ترین استان کشور، گنجینه ای ست گرانبار از ترانه ها، آوازها، رقص های آیینی و سازهای نواحی است به  گفته  محمد رضا درویشی پژوهشگر ارزنده موسیقی نواحی کشور، کرمان به تنهایی به اندازه چندین استان موسیقی خیز کشور دارای ساز و ملودی است.

کد خبر 2271283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha