۲۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۲۹

کشاورزیان:

حذف 800 نقطه حادثه خیز کشور در دستور کار راه و شهرسازی/ 2500 دستگاه ماشین آلات راهداری نیازمند بازسازی

حذف 800 نقطه حادثه خیز کشور در دستور کار راه و شهرسازی/ 2500 دستگاه ماشین آلات راهداری نیازمند بازسازی

اراک - خبرگزاری مهر: معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از حذف 800 نقطه حادثه خیز در کشور خبر داد و گفت: حذف این نقاط در دستور کار وزارت راه و شهرسازی در سال جاری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود کشاورزیان ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از شرکت هپکوی اراک افزود: از این تعداد نقطه و مقطع شامل 550 نقطه با اعتبار بالغ بر یک هزار و 860 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان و 250 نقطه - مقطع از محل اعتبار استانها در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه سالیانه برای نگهدای راههای اصلی و فرعی، آزادراه، بزرگراه و راههای روستایی کشور بین پنج تا شش هزار میلیارد تومان هزینه می شود تصریح کرد: امسال به رغم محدودیتهای اعتباری در حوزه اعتبارت عمرانی راهداری نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشته ایم.

کشاورزیان با اشاره به اینکه ایران از جمله 10 کشور حادثه خیز دنیا قرار دارد و رفع این نقاط حادثه خیز می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد ادامه داد: سال گذشته نیز 332 نقطه و مقطع پر حادثه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 260 میلیارد ریال اصلاح شد.

فرسودگی ناوگان حمل و نقل و راهداری از دیگر چالشهای این سازمان است

وی استفاده ازسامانه های هوشمند کنترلی، نوسازی ناوگان حمل و نقل و راهداری و ایمن سازی جاده ها را از اولویت های اصلی سازمان دانست و اضافه کرد:فرسودگی ناوگان حمل و نقل و راهداری از دیگر چالشهای این سازمان است که با توجه به عمر بالای برخی از این ماشین آلات ، نوسازی و بهسازی ناوگان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حدود چهار هزار دستگاه انواع ماشین آلات راهسازی در ادارات راه و شهرسازی استانها فعال است که بسیاری از انها فرسوده شده اند اظهارداشت: شرکت هپکوی اراک از شرکتهای با سابقه تولیدات ماشین آلات راهداری و راهسازی است که سعی می شود از توانمندی این شرکت برای نوسازی ناوگان راهسازی استفاده کنیم.

وی به سبقه 40 ساله شرکت هپکو در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و در سال اقتصاد و مدیریت جهادی سعی بر ان است که از توانمندیهای داخلی استفاده شود.

دو هزار و 500 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری کشور نیازمند بازسازی ونوسازی

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای کشور با تاکید بر اینکه بیش از دو هزار و 500 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری کشور نیازمند بازسازی ونوسازی است اظهارداشت: اگر بخواهیم فعالیت‌های عمرانی بیشتر شود با کمبود ماشین‌آلات روبرو هستیم زیرا ماشین‌آلات سنگین در کشور ما بیش از 30 سال  از عمر آنها می گذرد.

عبدالهاشم حسن نیا با بیان اینکه باید ماشین آلات سنگین را برای راهسازی و دیگر فعالیت‌های عمرانی آماده کنیم گفت: برای این مهم، کار نوسازی بخشی از ماشین آلات راهداری جاده ای کشور به کارخانه هپکوی اراک واگذار شده است.

وی حذف نقاط حادثه خیز کشور را از الویتهای مهم سازمان حمل و نقل و راهداری جاده ای در سال جاری دانست و افزود: در مجموع 500 میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده که 300 میلیارد آن برای ایمن سازی و نصب علایم و 200 میلیارد تومان نیز از اعتبارات ملی برای رفع نقاط حادثه خیز هزینه خواهد شد.

حسن نیا با بیان اینکه یک هزار و 500 میلیارد تومان نیز برای بهبود رویه های آسفالت جاده های کشور امسال هزینه  می شود اظهار کرد: 85 درصد ترافیک کشور در 30 هزار کیلومتر راههای شریانی است که ارتقای کیفی این راهها در کاهش تصادفات موثر خواهد بود.

کد خبر 2272746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha