۲۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۰۵

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

رسانه ها جوانان را از سایه ورزش بیرون بیاورند/ ادغامی که شاید نیاز به بازنگری دارد

رسانه ها جوانان را از سایه ورزش بیرون بیاورند/ ادغامی که شاید نیاز به بازنگری دارد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ادغام دو حوزه ورزش و جوانان از رسانه ها خواست که جوانان را از سایه ورزش بیرون بیاورند و البته تاکید کرد که شاید این ادغام نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود گودرزی شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی لرستان در مورد چرایی کم توجهی به حوزه جوانان از سوی وزارت ورزش و جوانان گفت: جاذبه های ورزش موجب شده است که همه خبرنگاران همیشه در خصوص ورزش سوال کنند و در نتیجه حوزه جوانان در سایه رسانه ای قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این راستا رسانه ها باید حوزه جوانان را از این سایه درآورند و منعکس کننده فعالیت های این بخش نیز باشند.

تشکیل شورای راهبردی سیاستگذاری در حوزه جوانان

وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم با بیان اینکه در حوزه جوانان نیز فعالیتهای متنوعی انجام شده است، بیان داشت: همه برنامه هایی که در این زمینه به مجلس ارائه شده است در حوزه جوانان در حال پیگیری است.

گودرزی با بیان اینکه کارگروههای مختلف در این بخش شکل گرفته است، عنوان کرد: همچنین شورای راهبردی سیاستگذاری در حوزه جوانان نیز در وزارت ورزش و جوانان شکل گرفته و پیگیریهای جدی در زمینه مطالبات جوانان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همه فرآیندهای انجام شده در حوزه ورزش در بخش جوانان نیز در حال پیگیری است، افزود: همچنین در هر استانی که سفر داشته ایم علاوه بر جلسه با ورزشی ها با متولیان حوزه جوانان و سمن های مردمی نیز جلسه گذاشته ایم.

وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم در مورد نسبت بودجه ای اختصاص داده شده به این حوزه نیز گفت: در حال حاضر سازمان ملی جوانان به عنوان یک سازمان ادغام شده در وزارت ورزش و جوانان دارای یک معاونت است.

سهم یک به هفت جوانان در وزارت ورزش و جوانان

گودرزی با بیان اینکه از هفت معاونتی که در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد پنج معاونت در حوزه ورزش است، افزود: یک معاونت این وزارتخانه فرهنگی و یک معاونت مختص به جوانان است که با توجه به این تقسیم بندی سهم معاونت ها از بودجه اختصاص داده می شود.

وی عنوان کرد: سازمان ملی جوانان که در وزارت ورزش ادغام شده است شاید نیاز به بازنگری داشته باشد ولی چون قانون است ما موظف هستیم این قانون را در حال حاضر اجرا کنیم.

گودرزی با بیان اینکه تفکیک مجدد این دو حوزه دست مجلس و در اختیارات این قوه است، افزود: در این زمینه نیز بحث هایی شده ولی خیلی جدی نیست.

کمبود 5.5 هزار میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه های ورزشی

وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم در مورد روند اجرای پروژه های ورزشی در کشور نیز عنوان کرد: در حال حاضر سه هزار و 320 پروژه ورزشی در کشور کلنگ زنی شده است که امکان تکمیل و ساخت همه این پروژه ها وجود ندارد.

گودرزی ادامه داد: برای تکمیل این پروژه ها تنها برای امسال شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که میزان اعتبار اختصاص یافته در حوزه عمرانی طی امسال تنها 500 میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین از اختصاص 18 میلیارد تومان طی سه سال به مراکز استعدادیابی کشور خبر داد.

کد خبر 2272949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha