۳۱ فروردین ۱۳۹۳، ۸:۵۳

روز سه شنبه برگزار می‌شود؛

بهترین‌های کاراته روی تاتامی انتخابی/ مسافران دو رویداد مشخص می‌شوند

بهترین‌های کاراته روی تاتامی انتخابی/ مسافران دو رویداد مشخص می‌شوند

تاتامی انتخابی تیم ملی کاراته در حالی دوم اردیبهشت ماه در سالن شهید کبکانیان تهران پهن می شود که جمعی از بهترین های ایران برای رسیدن به پیراهن تیم ملی باید رودروی هم قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، کاراته ایران طی ماه‌های مهر و آبان دو رویداد مهم قاره ای و جهانی را پیش رو دارد. به همین دلیل کادر فنی تیم ملی با برگزاری رقابتهای انتخابی در اوزان مختلف بهترین ها را به اردوی تیم ملی دعوت خواهد کرد.

رقابتهایی که سه شنبه هفته جاری در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار می شود و همه مدعیان حضور در تیم ملی باید روی توانایی خود را روی تاتامی به نمایش بگذارند. در واقع مدعیان اوزان مختلف برای تصاحب پیراهن تیم ملی مبارزه تمام عیار با یکدیگر خواهند داشت.

نگاهی به اسامی حاضرین در انتخابی اول کاراته بیانگر یک نکته روشن است و آن اینکه کاراته ایران در شرایط فعلی در هر وزن چند کاراته کای زبده و طراز اول دارد و دست کادر فنی تیم ملی برای انتخاب یک تیم سروحال و آماده به انداز کافی باز است. اما کادر فنی نباید یک نکته مهم و اساسی را در این مسابقات فراموش کند. اینکه رسیدن به یک تیم قدرتمند برای موفقیت در مسابقات پیش رو ، در پیش گرفتن یک رویه مناسب و عادلانه برای انتخاب بهترین نفرات است.

اما در میان نفراتی که روز سه شنبه به میدان می روند در وزن 55- کیلوگرم حضور نفراتی چون محمد شایگان، رضا روشن، وحید حسنی پور، مهدی حاتمیان و مجید حسن نیا بر جذابیت مسابقات افزوده است. حسنی پور بعد از پشت سر گذاشتن دوران آسیب دیدگی کار دشواری برای رسیدن به جایگاه قبلی خود دارد.

در وزن منهای 60 کیلو گرم حضور ستاره های ون امیر مهدی زاده و هامون درفشی پور در کنار علیرضا اجدادی و پدیده تازه از راه رسیده ای به نام محمد شهریاری کار رسیدن به پیراهن تیم ملی را دشوار کرده است. محمدرضا بخش محمدلو، حسین سمندر، سعید احمدی، حامد زیگساری، مهرداد پورشیب، مصطفی پور فرج و شاهین جعفری هم در وزن 67- کیلوگرم رودروی هم قرار می گیرند.

حضور کاراته کاهایی چون کیوان بابان، مرتضی شفاهی، ابراهیم حسن بیگی، بهمن عسگری و سعید حسنی پور ترافیک سنگینی را در وزن 75- کیلوگرم بوجود آورده است. در وزن 84- کیلوگرم، هادی صفی، یونس نوروزی، مهدی سلطانی و علی فداکار، ذبیح اله پورشیب نام‌های آشنایی هستند که رقابت نزدیکی خواهند داشت. در وزن 84+ کیلوگرم این روزها تنها نامی که شنیده می شود سجاد گنج زاده جوان است که از هر میدانی با مدال طلا به ایران بازگشته است. باید دید از بین پیمان سلطانیان، بهزاد بهرامی، ایمان سنچولی، هادی عرب و سامان حیدری کدام یک می توانند مقابل او پیکار کنند.

اگر تیم ملی کاراته ایران بدرستی و روی عدالت بسته شود و حب و بغض های شخصی مورد توجه قرار نگیرد و در انتخابی ها شاهد داوری ها عادلانه نباشیم، می توان امیدوار بود یک تیم پرقدرت برای موفقیت در مسابقات آتی بسته شود. تیمی که بتواند یکبار دیگر در بازیهای آسیایی مدالهای متعددی کسب کرده و باعث ارتقاء جایگاه کاروان ورزشی ایران شود و در مسابقات جهانی هم اقتدار کاراته ایران را به نمایش بگذارد.

 در بواقع این فرصت در اختیار مردان فنی تیم ملی است که با انتخاب شایسته ترین و آماده‌ترین ها بهترین نتیجه را در جام بیست و دوم جهان رقم بزنند همانطور که با گزینش سلیقه ای نفرات، این فرصت را خواهند یافت تا تیم ملی تاریکترین دوران خود را تجربه کند!

کد خبر 2274104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha