۳۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳

حریت :

اردوغان در اولین "تور انتخاباتی" به اروپا می رود

اردوغان در اولین "تور انتخاباتی" به اروپا می رود

نخست وزیر ترکیه که خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور آماده می کند، در نظر دارد برای جلب حمایت ترکهای خارج نشین به چند کشور اروپایی سفر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، حدود پنج درصد از ترک هایی که واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری ماه آگوست هستند در خارج از ترکیه و عمدتا در اروپا زندگی می کنند از همین رو "رجب طیب اردوغان" برای کسب رای آنها به اروپا سفر می کند.

نخست وزیر ترکیه این سفر را در ماه می و برای کسب آرای دو میلیون و 600 هزار از شهروندان ترکیه انجام می دهد. کشوری که در این میان از اهمیت ویژه ای برای اردوغان برخوردار است آلمان است که یک میلیون و 500 هزار ترک در آن زندگی می کنند.

دیگر کشورهایی که قرار است اردوغان در ماه می به آنها سفر کند فرانسه، هلند و بلژیک است که تعداد شهروندان ترک در آن چشمگیر است.

در همین رابطه دفتر نخست وزیری ترکیه اعلام کرد که اردوغان در اواسط ماه می نامزدی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را به طور اعلام می کند.

ترکیه در ماه آگوست سال جاری شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود و اردوغان حساب ویژه ای برای پیروزی در این رقابت باز کرده است. هنوز مشخص نیست چه افراد دیگری به غیر از اردوغان در این انتخابات شرکت می کنند، اما به نظر می رسد که امکان توافق گروه های سکولار و میانه رو بر روی یک نامزد خاص برای شکست دادن اردوغان چندان دور از ذهن نباشد.

کد خبر 2274249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha