۳۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲

رئیس دانشگاه خبر داد:

تصویب بهترین آیین نامه ضوابط مالکیت فکری در دانشگاه شهیدبهشتی

تصویب بهترین آیین نامه ضوابط مالکیت فکری در دانشگاه شهیدبهشتی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از تصویب پیش نویس آیین نامه ضوابط مالکیت فکری این دانشگاه خبر داد .

دکتر محمد مهدی طهرانچی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آیین نامه ضوابط مالکیت فکری دانشگاه شهید بهشتی گفت: پیش نویس آیین نامه ضوابط مالکیت فکری دانشگاه مصوب شده است .

وی ادامه داد: وقتی تجاری سازی دانش و برون دادهای علمی مطرح می شود باید ظوابط مالکیت فکری آن بین استاد، دانشجو و دانشگاه مشخص باشد .

رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: با توجه به این مساله که هر مقاله خارجی که اعضای هیات علمی ما چاپ می کنند کلیه حقوق مادی آن را به ناشران خارجی واگذار می کنند و  ناشران خارجی نیز برای خرید همان مقاله مجدد از دانشگاه هزینه دریافت می کنند.

وی ادامه داد: برهمین اساس لازم بود که ما وارد این عرصه شویم برهمین اساس سال گذشته شورایی از متخصصین حقوق اسلامی و حقوق مالکیت فکری با نظارت دانشکده حقوق ایجاد کردیم و کار یکساله ای درزمینه ضوابط مالکیت فکری توسط این شورا انجام شد.

طهرانچی افزود: همه برون دادهای دانشگاه شناسایی شد و در این چهارچوب یک آیین نامه تدوین شد که این آیین نامه در شورای دانشگاه مطرح شده و مراحل تبدل نهایی را می گذارند و زمانی که این آین نامه تمام شود به عنوان بهترین آیین نامه‌ این حوزه در سطح کشور و دانشگاه‌ها خواهد بود. 

وی تاید کرد: لازم است که دانشگاه‌ها به این مساله بپردازند و این آیین نامه بعد از اینکه به اتمام رسید برای حفظ سهم دانشگاه‌ها در برون دادهای علمی در اختیار دیگر دانشگاه ها قرار خواهد گرفت.

طهرانچی افزود: این آیین نامه به حل خیلی از معظلات در عرصه نشر علم و تجاری سازی دانش کمک خواهد کرد.
 

کد خبر 2274350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha