۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۰۶

احمدیان خبر داد:

کاهش شدید ذخیره آبی در پشت سد "شیان" اسلام آبادغرب

کاهش شدید ذخیره آبی در پشت سد "شیان" اسلام آبادغرب

اسلام آبادغرب ـ خبرگزاری مهر: مدیر منابع آب شهرستان اسلام آباد غرب گفت: در سال های گذشته به دلیل کاهش میزان بارندگی ها آب پشت سد "شیان" اسلام‌آبادغرب به شدت پایین آمده است و نیازهای ما در تامین آب از این سد محقق نشده است و تنها در بحث پرورش ماهی و فضاهای تفریحی از آن استفاده می شود.

مدیر منابع آب شهرستان اسلام آباد غرب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه چندین سال است که در سطح استان مشکل خشکسالی و کاهش بارندگی را داشته ایم و به همین علت منابع آبی ما به شدت لطمه دیده است، البته در سال گذشته میزان بارش ها به حد نرمال خود رسید و توانست تا حدودی به بخش منابع آبی ما کمک کند.

نورالدین احمدیان با اشاره به اینکه امسال نیز در مرحله خشکسالی قرار داریم همکاری مردم و مسئولین را در مصرف بهینه آب مهم دانست و گفت: مصرف بی رویه و بهره برداری های غیر مجاز از دیگر عوامل کمبود آب و افت فشار آب در منطقه است.

وی افزود: در راستای تامین آب شرب در سطح اسلام آبادغرب، امسال 3 حلقه چاه جدید در امور آب و فاضلاب شهری تعیین شده  که در صورت تامین اعتبار طی چند روز آینده آغاز به کار خواهیم کرد و مشکل کمبود آب شهرستان را تا حدودی مرتفع خواهیم کرد.

مدیر منابع آب شهرستان اسلام آباد غرب تاکید کرد: در سال های گذشته به دلیل کاهش میزان بارندگی ها آب پشت سد "شیان" اسلام‌آبادغرب به شدت پایین آمده است و نیازهای ما در تامین آب از این سد محقق نشده است و تنها در بحث پرورش ماهی و فضاهای تفریحی از آن استفاده می شود.

وی گفت: برنامه ها و پروژه های زیادی در امور آب شهرستان در دست اقدام است که از مهمترین آنها پروژه "سد آزادی" و "سد زمکان" در بخش دالاهو است که با پیگیری های نماینده محترم شهرستان و مسئولین تا حدودی پیشرفت داشته و در صورت تامین اعتبار جهش خوبی در بخش تامین آب خواهیم داشت.

مدیر منابع آب شهرستان اسلام آباد غرب افزود: در بازدید اخیری که نماینده محترم شهرستان از پروژه "سد زمکان" داشتند، وی ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت فیزیکی،این طرح را باعث رونق بخشیدن به بخش کشاورزی و همچنین موجب اشتغال مردم این منطقه دانستند.

احمدیان در پایان به اهمیت احداث این سدها در منطقه اشاره کرد و گفت: در صورت تکمیل پروژه "سد آزادی" و انتقال آب آن به شهرستان اسلام آباد غرب، دیگر مشکلی از لحاظ تامین آب نخواهیم داشت.

کد خبر 2274961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha