۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۱۷

عوض زاده:

زمین لرزه 4.1 ریشتری خراسان شمالی خسارتی نداشت

زمین لرزه 4.1 ریشتری خراسان شمالی خسارتی نداشت

بجنورد- خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان مانه و سملقان گفت: زمین لرزه 4.1 ریشتری صبح امروز که در حوالی قاضی از توابع خراسان شمالی روی داد خسارتی نداشت.

غلامرضا عوض‌زاده، فرماندار شهرستان مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: صبح دوشنبه ساعت هفت و پنج دقیقه و 57 ثانیه زمین لرزه‌ای به بزرگی 4.1 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر نزدیکی رباط قره بیل در حدفاصل استانهای خراسان شمالی و گلستان را لرزاند.

وی با بیان این که کانون این زمین لرزه از مناطق مسکونی دوره بوده، اظهار داشت: خوشبختانه این زمین لرزه هیچ گونه خسارتی نداشته است.

براساس اعلام موسسه شبکه لرزه نگاری قوچان وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، صبح دوشنبه زمین لرزه ای به بزرگی 4.1 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر نزدیکی رباط قره بیل در حدفاصل استانهای خراسان شمالی و گلستان را لرزاند.

این زمین لرزه در 44 کیلومتری شهر قاضی واقع در شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی، 52 کیلومتری مراوه تپه در استان گلستان و 59 کیلومتری شوقان در خراسان شمالی روی داده است.

موسسه شبکه لرزه نگاری قوچان وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران عمق وقوع این زمین لرزه را پنج کیلومتری سطح زمین عنوان کرده است.

خراسان شمالی از جمله استان‌های زلزله خیز کشور به شمار می رود و شهر بجنورد، مرکز این استان در سال 75 زمین لرزه ویرانگری را تجربه کرد.

 

کد خبر 2274963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha