۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۴

محمودی‌نیا در گفتگو با مهر:

آمادگی مساجد بوشهر برای ثبت نام و برگزاري مراسم اعتکاف

آمادگی مساجد بوشهر برای ثبت نام و برگزاري مراسم اعتکاف

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبليغات اسلامي استان بوشهر از آمادگی مساجد سراسر استان بوشهر برای ثبت نام و برگزاري مراسم سنت حسنه اعتکاف خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعلی‌پناه محمودی‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در ایام میلاد فرخنده بانوی اسلام حضرت ام ابیها (س) در 300 هیئت مذهبی شاخص، 50 کانون فرهنگی - تبلیغی، 400 مسجد محوری و 15 انجمن اسلامی در قالب 10 گفتمان دینی، تجلیل از مادران و همسران شهدا، شب و شعر، ایستگاه صلواتی، مسابقات قرآنی و مذهبی، کتابخوانی و ایستگاه صلواتی به همین مناسبت برگزار شد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبليغات اسلامي استان بوشهر با اشاره به اینکه ما به عنوان یک رسالت سازمانی به مراسمات مذهبی مبلغ و مداح اعزام کرده‌ایم، افزود: به مناسبت جشن میلاد حضرت زهرا (س) 100 مبلغ و مداح به این مجالس محوری اعزام کردیم، که مراسمات در سراسر شهرها و روستاها با شکوه خاصی برپا شد.

فعالیت یک‌هزار و 140 هیئت مذهبی 150 کانون فرهنگی - تبلیغی

وی ادامه داد: در استان بوشهر یک‌هزار و 140 هیئت مذهبی 150 کانون فرهنگی - تبلیغی ثبت شده و مجوز فعالیت دارند و 616 نفر مداح خواهر و برادر در بانک جامع اطلاعاتی کانون مداحان استان داریم و برای اکثر آنها کارت شناسایی صادر شده و بیشتر آمار در این کانون متعلق به بانوان مداح است.

محمودی‌نیا اضافه کرد: در سالروز میلاد دخت نبی اکرم (ص) دو کارگاه آموزشی و گفتمانی ویژه هیئت های مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) در شهر بوشهر برگزار شد.

وی با بيان اينکه ما در زمينه مسائل فرهنگي استراتژي داريم، بيان کرد: در حوزه فرهنگ تنها پول کارگشا نيست بلکه بايد بدانيم کجا سرمايه گذاري کنيم و مي خواهيم چه فرهنگي را توسعه دهيم و پرداختن به فرهنگ ديني در هنر و ترويج ايثار و پايداري از رسالت هاي اصلي تشکل های دینی است که بايد به آنان اهتمام داشته باشند.

باورهاي ديني و ارزش‌هاي اسلامي را در جامعه تعميق و توسعه دهيم

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبليغات اسلامي استان بوشهر گفت: بايد به احيای فرهنگ و هنر و آداب و آئین بومي و محلي و آثار اصيل که حاوي ارزشهاي فرهنگي هستند بپردازيم و آنها را توسعه دهيم.

وی افزود: کارشناسان ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها بايد بيماري هاي جامعه و معضلات اجتماعي را بشناسند و براي درمان آن چاره انديشي کنند.

محمودی‌نیا خاطرنشان ساخت: باید با استفاده از ظرفیت و توان تشکل های محوری باید باورهاي ديني و ارزش‌هاي اسلامي را در جامعه تعميق و توسعه دهيم و توسط آنان بخشي از مشکلات را حل کنیم و باید فعاليت هاي فرهنگي را برون سپاري کنیم.

شرکت 12 هار بوشهری در اعتکاف سال گذشته

وی در ادامه افزود: همزمان با آغاز ايام البيض و موسم برگزاري سنت معنوي اعتکاف مساجد منتخب استان آماده ثبت نام و اجراي اين برنامه هستند و مساجد برگزار کننده مراسم از مساجد محوري استان به شمار مي آيند که مورد استقبال مردم بويژه جوانان قرار مي گيرد.

 معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبليغات اسلامي استان بوشهر گفت: در سال گذشته بيش از 12 هزار نفر از مردم استان در اين مراسم روحاني شرکت کردند که پيش بيني مي شود امسال در سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"شاهد استقبال بيشتري از سوي مومنين و مومنات جهت حضور در اين مراسم نوراني باشيم.

کد خبر 2276602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha