۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۵۴

نناد لالوویچ:

دنیا به کشتی ایران احترام می‌گذارد/ افرادی جدید به فیلا وارد می‌شوند

 دنیا به کشتی ایران احترام می‌گذارد/ افرادی جدید به فیلا وارد می‌شوند

رئیس فدراسیون بین‌المللی کشتی با بیان اینکه عضویت ایران در فدراسیون جهانی کشتی باید در یک پروسه قانونی طی شود، گفت: جامعه جهانی کشتی، ایران را قبول دارد وبه آن احترام می گذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نناد لالوویچ پس از دیدار با وزیر ورزش و جوانان درجمع خبرنگاران ضمن قدردانی از میربانی ایران برای مسابقات جام جهانی کشتی و برگزاری کنگره بین‌المللی علم و کشتی اظهار داشت: ایران قدمت زیادی در کشتی دارد و جامعه جهانی کشتی، ایران را به عنوان یک کشور صاحب نام در رشته کشتی قبول دارد و به آن احترام می گذارد.

وی در خصوص ارتقای جایگاه ایران در هیات رئیسه فیلا افزود: روند اضافه شدن افراد به هیات رئیسه فیلا مراحلی دارد که باید مطابق قانون طی شود البته برنامه‌ای داریم که افرادی جوان و جدید به آن اضافه شوند که مرحله اول آن در تاشکند و مرحله بعدی در ریو خواهد بود.

رئیس فدراسیون بین‌المللی کشتی در خصوص روند کسب کرسی‌های بین‌المللی توضیح داد: افراد باید به صورت کاندیدا از طرف فدراسیون جهانی به فیلا معرفی شوند و بعد از آن رای‌گیری بین 118 کشور عضو فدراسیون جهانی و بین 20 عضو هیات رئیسه انجام خواهد شد، اینگونه نیست که فرد خاصی انتخاب شود بلکه این موضوع در طی زمان و بایک پروسه خاص انجام می‌شود.

وی همچنین درباره برنامه‌های فیلا برای توسعه کشتی با قوانین جدید اظهار داشت: ما برای توسعه این ورزش در جهان به استراتژی جدیدی نیار داریم مثلا هم اکنون در بخش داخلی فیلا تغییرات بسیار خوبی انجام شده است.

لالوویچ ادامه داد: پیش از این فیلا به صورت شخص و بر اساس نظرات افراد اداره می‌شد و تلاش‌هایی هم برای بهبود جایگاه‌ها انجام شده بود و فکر می‌کنم تغییراتی که انجام دادیم و قوانین جدیدی  که  وضع کرده‌ایم نتیجه بخش هم بوده است. ضمن اینکه همه تلاش ما این است که کشتی را به خاطر جذابیتش توسعه دهیم. در این صورت درآمدها نیز افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به برنامه‌های فدراسیون جهانی درجهت ارتقای دانش علمی مربیان کشتی اشاره کرد و در ادامه از افتتاح مراکز آموزشی در سنگال و مراکش خبر داد و افزود: مذاکراتی  را هم برای ایجاد مرکز آموزشی در قطر و آکادمی کشتی در قزاقستان انجام داده‌ایم. هفته آینده نیز قراردادمان را برای توسعه کشتی در چین به پایان خواهیم رساند.

رئیس فدراسیون بین‌المللی کشتی تعامل بیشتر میان اعضای هیات رئیسه فدراسیون‌های ملی با فدراسیون جهانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: متاسفانه ما از تمام امکانات‌مان استفاده نمی‌کنیم البته اداره کنندگان المپیک ارتباط خوبی با کشتی دارند و همه اینها استراتژی‌هایی است که برای توسعه کشتی در نظر گرفتیم.

وی توضیح داد: به عنوان مثال تاسیس آکادمی کشتی در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا به توسعه آن کمک می‌کند، همچنین کمیسیون کشتی سنتی را تغییر شکل دادیم از نظر فرهنگی و تاریخی کشتی ما را به المپیک رساند و می‌خواهیم آن را دوباره احیا کنیم.

لالوویچ در خصوص تابعیت کشتی‌گیران و موافقت وی با این موضوع گفت: این یک فرایند جدید است که در ورزش دنیا شروع شده پیش از این فیلا قانونی را در خصوص تابعیت کشتی گیران اعمال می‌کرد. به این ترتیب که اگر کشتی‌گیری تغییر تابعیت می‌داد برای دو سال نمی‌توانست کشتی بگیرد. اما با توجه به شرایط کنونی ورزش در دنیا، عقیده دارم کشتی‌گیران می‌تواند تغییر تابعیت دهند اما این موضوع باید کنترل شده باشد.

وی افزود: در حال حاضر قانونی داریم که کشورها می‌توانند فقط یک نفر را در آزاد و یک نفر در فرنگی خریداری کنند این موضوع شاید بتواند به کشور مقابل بتواند کمک کند کشتی‌اش را در کشورش توسعه دهد. در حال حاضر محدودیت‌های جزیی داریم مثلا در سپتامبر می‌توانیم تغییرات تابعیت را آسان‌تر کنیم. مذاکراتی هم با کمیته حقوقی داشته‌ایم که اگر کشور مبدا آماده باشد تابعیت را راحت‌تر می‌کند این تغییرات باید مطابق با قانون و مطمئن باشد ما منتظر اعلام نظر نهایی کمیته حقوقی هستیم و نمی‌خواهیم کشورها ضرر کنند.
 
 

کد خبر 2276609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha