۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۰۴

احمديان خبرداد:

بسته ويژه بهداشتي براي حاشيه شهر مشهد در نظر گرفته شد

بسته ويژه بهداشتي براي حاشيه شهر مشهد در نظر گرفته شد

مشهد - خبرگزاري مهر: مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس مرکز بهداشت خراسان رضوي از شكل گيري اقدامات اجرايي براي حاشيه شهر در بسته‌هاي جداگانه سياستگذاري بهداشتي خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدیان ظهر سه شنبه در نشست خبری هفته سلامت در پاسخ به مهر در خصوص اقدامات انجام شده توسط معاونت بهداشت در حاشيه شهر مشهد اظهار كرد: بسته حاشيه شهر جداگانه ديده شده و اقدامات اجرايي در حال شكل گيري است.

وي  ارتقاء سلامت در خراسان رضوي را وابسته به دو رکن دانست و گفت: اولين اينكه در شهروندان انگيزه مراقبت از سلامت خود را تقويت كنيم و دوم اينكه دستگاه ها و رسانه هاي مختلف براي ترويج فرهنگ خود مراقبتي تلاش كنند.

احمديان افزود: بسته هاي خود مراقبتي در اين هفته در اختيار سازمانهاي و ادارت قرار گرفته است و تعامل با اين دستگااها براي فرهنگ سازي براي خود مراقبتي انجام گرفته است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس مرکز بهداشت خراسان رضوي افزود: در راستای تعامل با سایر دستگاه‌ها جلساتی تشکیل شده که در آنها ادارات و رسانه‌هاي مختلف برنامه‌های خود را ارائه داده و بسته جامعی تدوین شده که در طول سال تمامی موارد آن اجرایی می‌شود.

وي ادامه داد: با تهیه محتوای بسته‌های سلامت، این مقوله‌ها از ظرفیت‌ شهرداري مشهد در فرهنگسراها از جمله فرهنگسراي سلامت، مشاوره سلامت در ایستگاه‌های سلامت  بوستان‌ها، بیلبورد ها و تلويزيون هاي شهري و همچنين صدا و سیما و سایر رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی در این زمینه استفاده مي شود.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس مرکز بهداشت خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام برای نهادینه کردن خودمراقبتی در کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در این راستا تعاملاتی برای آموزش دانش‌آموزان با آموزش و پرورش داشته و برنامه‌هایی برای توانمندسازی کارشناسان بهداشت مدارس در نظر گرفته شده است.

احمدیان ادامه داد: همچنین در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از 6 هزار واحد آموزشی وجود دارد که هزار و 70 عدد از آنها به عنوان مدارس مروج سلامت شناخته می‌شود.

وي همچنين در پاسخ به سئوالي در خصوص شيوع شپش سر در مدارس گفت: ابتلا به اين حشره در مدارس روند كاهش نشان مي دهد و.تنها در 3 كانون آندميك اين بيماري ديده مي شود.

کد خبر 2277124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha