۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۱

بشار الجعفری تاکید کرد:

حمایت آمریکا و عربستان از تروریسم در سوریه/ خروج 90 درصد از تسلیحات شیمیایی دمشق

حمایت آمریکا و عربستان از تروریسم در سوریه/ خروج 90 درصد از تسلیحات شیمیایی دمشق

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اذعان به استفاده نکردن دمشق از تسلیحات شیمیایی اعلام کرد که عربستان با ارسال تروریست به سوریه و آمریکا با کمک تسلیحاتی از پدیده تروریسم در سوریه حمایت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در گفتگو با شبکه خبری المیادین از ارائه گزارشی در خصوص وضعیت تروریستهای بیگانه در داخل سوریه به شورای امنیت خبر داد.

وی ضمن تاکید بر حمایت عربستان از تروریسم در سوریه و ارسال صدها تروریست سعودی به این کشور گفت: در گزارش مصوری که من امروز به شورای امنیت ارائه کردم نام سه هزار تروریست بیگانه  که در داخل سوریه به هلاکت رسیده اند قید شده است.

جعفری افزود: طبق این گزارش، تروریستهای خارجی که به هلاکت رسیده اند از کشورهای کویت، عربستان و برخی کشورهای دیگر آسیایی، اروپایی و آفریقایی بودند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل  تاکید کرد: دولت سوریه هرگز از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده و نخواهد کرد.

وی همچنین اظهارداشت: ادعای  برخی از رسانه ها درخصوص استفاده از گاز شیمیائی توسط دولت سوریه  در دوره اخیر کذب محض بوده و اقداماتی اینچنینی تنها با هدف مختل کردن اقدامات انجام شده در زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه صورت می گیرد.

الجعفری در ادامه ضمن اشاره به حمایتهای تسلیحاتی آمریکا از تروریستها در سوریه گفت که آمریکا با ارسال سلاح و ارائه حمایتهای تسلیحاتی از گروههای مرتبط با القاعده در سوریه، تعهدات خود را در خصوص تسهیل در روند تحقق راهکار مسالمت آمیز در بحران سوریه زیر پا گذاشته است.

وی در پایان عنوان داشت که رئیس دوره کنونی شورای امنیت اعلام کرده است که سوریه در انتقال مواد شیمیایی به خارج از این کشور موفق بوده است به طوری که تاکنون نزدیک به 90 درصد از مواد شیمیایی را از کشور خارج کرده است.

الجعفری تاکید کرد: این اقدام بوضوح نشانگر اراده جدی سوریه برای رهایی از تسلیحات شیمیایی خود به شمار می‌رود .

کد خبر 2277424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha