۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۷:۴۵

باقرزاده با مهر مطرح کرد:

فکرش را می‌کردم شمشیربازی کاندیدایی غیر از من نداشته باشد

فکرش را می‌کردم شمشیربازی کاندیدایی غیر از من نداشته باشد

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به اینکه به عنوان تنها کاندیدا برای حضور در مجمع انتخاباتی این فدراسیون ثبت‌نام کرده، گفت: دوست داشتم مجمع آتی کاندیداهای بیشتری داشت اگرچه فکرش را می‌کردم کسی غیر از من برای حضور در آن ثبت‌نام‌ نکند. باقرزاده همچنین برنامه‌های خود را برای چهار سال آتی فدراسیون شمشیربازی تشریح کرد.

فضل‌الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه چند روز پیش از آغاز رسمی ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون شمشیربازی موضوع را در قالب یک اطلاعیه به اعضای مجمع اطلاع رسانی شد، اظهار داشت: با این حال طی مدت 10 روزه‌ای که از سوی وزارت ورزش و جوانان برای ثبت‌نام از کاندیداهای این فدراسیون تعیین شده بود، هیچ فردی برای انجام ثبت‌نام و اعلام آمادگی حضور در مجمع انتخاباتی اقدام نکرد.

وی که طی دو دوره ریاست فدراسیون شمشیربازی را برعهده داشته است، در پاسخ به این پرسش که "فکر می‌کردید فدراسیون شمشیربازی و انتخابات آن کاندیدایی غیر از شما نداشته باشد"؟، تصریح کرد: بله؛ این پیش‌بینی را می‌کردم اگرچه دوست داشتم افراد دیگری هم بیایند، کاندیدا شوند و در مجمع انتخاباتی حضور فعال داشته باشند.

باقرزاده در توضیح بیشتر پاسخی که به این پرسش داد، خاطر نشان کرد: نمی‌دانم علت کاندیدا نشدن افراد دیگر چیست، به خصوص اینکه طی این مدت افرادی با من تماس گرفتند و اعلام کردند که می‌خواهند برای حضور در انتخابات کاندیدا شوند.آنها می خواستند نظر من را در این رابطه جویا شوند و من هم از آن (ثبت‌نام دیگر کاندیداها) استقبال کردم اما در نهایت فقط من بودم که برای این مجمع ثبت‌نام کردم. در هر صورت من در مدت زمانی که در فدراسیون مدیریت داشتم به رشته شمشیربازی رونق دادم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: بحث اقتصاد مقاومتی به خوبی در فدراسیون شمشیربازی اجرا شده به گونه‌ای که تمام تقویم سال 92 را به طور کامل و مرحله به مرحله اجرا کردیم اما امروز که بیش از یکماه از سال 93 می‌گذرد، حتی یک ریال هم بابت آن تقویم به هیچ نهاد و ارگانی بدهکار نیستیم. فقط اینکه فدراسیون شمشیربازی بابت سالن کلاهدوز هیچ اجاره‌ای نمی‌دهد چون این سالن را متعلق به خود می‎‌دانیم. سالن کلاهدوز 40 سال پیش ویژه شمشیربازی ساخته شد.

وی با یادآوری اینکه نایب قهرمانی تیم ملی و تیم زیر 20 سال در آسیا جزو موفقیت‌های شمشیربازی طی یکسال گذشته بود، خاطر نشان کرد: اینها نشان می‌دهد با حداقل‌هایی که از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به ما رسید، بیشترین بهره برداری را داشتیم. شمشیربازی ایران طی این مدت به اندازه‌ای موفق بوده که در بیشتر اعزام‌های برون مرزی می‌پرسند چه کردید؟، از چه مربیانی بهره بردید که به این موفقیت رسیدید؟ این در حالی است که تمام مربیان ما در سطح ملی، داخلی هستند و با حداقل دستمزد با فدراسیون همکاری می‌کنند.

این عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه استفاده از اکثریت ظرفیت شمشیربازی کشور یکی از دلایل موفقیت این رشته طی سه چهار سال‌ گذشته بوده، گفت: همه اینها در حالی است که شمشیربازی به خاطر نیازی که به سخت افزارها دارد، رشته‌ای سخت به حساب می‌آید اما با این همه طی چند سال گذشته توسعه زیادی داشته و به موفقیت‌ها و نتایج بزرگی هم رسیده که یکی از آنها کسب سهمیه برای المپیک لندن بود. به هر حال جامعه شمشیربازی به این مسائل واقف است و خوب می‌داند که هر نتیجه در راستای چه برنامه و مدیریتی حاصل شده است.

فضل الله باقرزاده در بخش دیگری از گفتگو با مهر به برنامه‌های خود را برای ریاستش در چهار سال آتی فدراسیون شمشیربازی اشاره کرد و گفت: من در قالب برنامه‌ای که پیش از این برای سال‌های 92 تا 95 به وزارت ورزش و جوانان دادم، به برنامه های مورد نظرم طی این مدت اشاره کامل داشته‌ام. بر این اساس افزایش شمشیربازان سازمان یافته، داشتن حداقل یک سالن اختصاصی در هر استان، سازماندهی هیات‌ها، تربیت بیشتر مربیان داخلی به خصوص با توجه به حضور پررنگ آنها در کادر فنی تیم‌های ملی، توجه ویژه به بخش بانوان، تربیت داوران بین‌المللی بیشتر، کسب کرسی‎های بین‌المللی بیشتر و بالاتر و تقویت مسابقات لیگ از جمله برنامه‌های من برای دوره چهار سال آتی است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی یادآور شد: البته در این میان تمام برنامه‌های ما معطوف به دو رویداد بازی‌های آسیایی اینچئون و بعد از آن المپیک برزیل می‌شود. باید بتوانیم در اینچئون مدال‌آور شویم و برای المپیک برزیل هم کسب سهمیه کرده و در این رویداد جهانی برای دستیابی به نتایج قابل قبول تلاش کنیم.

باقرزاده در پایان در مورد زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون به خبرنگار مهر گفت: بلافاصله پس از اتمام مهلت ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون، نتیجه را به وزارت ورزش و جوانان و معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارتخانه اطلاع دادیم. باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه زمانی را برای برگزاری مجمع اعلام می‌کنند. فکر می‌کنم تا اواخر اردیبهشت این مجمع برگزار شود.

کد خبر 2277566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha