۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۴۱

با حضور استاندار/

طرح بیمه همگانی سلامت در سیستان و بلوچستان به مرحله اجرا درآمد

طرح بیمه همگانی سلامت در سیستان و بلوچستان به مرحله اجرا درآمد

زاهدان- خبرگزاری مهر: طرح بیمه همگانی سلامت به منظور برخورداری تمامی ایرانیان از مزایای دفترچه خدمات درمانی با حضور استاندار در سیستان و بلوچستان به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار مهر،  طرح همگانی بیمه سلامت به منظور و برخورداری تمامی ایرانیان از مزایای دفترچه بیمه خدمات درمانی ظهر پنجشنبه با حضور استاندار و با اهدای چندین دفترچه خدمات درمانی به متقاضیان  در سیستان و بلوچستان به مرحله اجرا درآمد.

استاندار سیستان و بلوچستا ن در مراسم اجرای طرح  همگانی بیمه سلامت با اشاره به اینکه بیمه یک نوع اطمینان پیدا کردن است گفت: بیمه ضامن روزهای سخت و تنگ و نوعی خود اندیشیدن به  روزهای سخت است .

علی اوسط هاشمی با بیان اینکه نگاه انسان نباید تنها به امروز باشد و باید براورد کننده  و پیش بینی کننده فردا نیز باشد ادامه داد: گر شخص برآورد کننده خوبی نباشد نه تنها در زندگی شخصی بلکه در زندگی اجتماعی و مدیریتی نیز طرح ها و ایده هایش مورد قبول واقع نمی گردد.

وی افزود: دامنه بیمه همانند نیاز های انسان متنوع ، کثرت پذیر و توسعه یافته است و لذا بیمه نوعی تکریم بر حق انسانی ست.

وی اضافه کرد: دولت با عزم استوار از محل اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها و میزان انصراف و قطع یارانه ها به دنبال توجه ویژه به بخش درمان است چرا که بسیاری از بیماری های صعب العلاج آرامش را از انسان ها سلب کرده و بسیاری از افراد تمامی دارایی ها و اندوخته هایشان را در این راه صرف می کنند.

وی با اشاره به اینکه با این نگاه می توان کاهش آلام در جامعه و در دور ساختن دغدغه از خانواده بیمار گام برداشت افزود: جهت گیری دولت در این راستا صیانت از حق و تکریم از این نیاز انسانی با عمومیت یافتن بیمه است و  در این طرح افراد بدون پرداخت حق سرانه از خدمات بیمه ای استفاده می کنند.

وی درخواست کرد تا افرادی که از تمکن مالی برخوردار بوده و  احتیاجی به این نوع بیمه ندارند در این طرح ثبت نام نکنند و پزشکان نیز به این دفترچه ها توجه ویژه داشته و به آن به عنوان یک سند بنگرند .

وی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی لازم در این راستا گفت: پزشکان، مراکز درمانی، بیمه و افراد باید با هم هماهنگی بین بخشی مناسب با یکدیگر  رسالت و نقش بیمه را برای همگان متجلی سازند.

 

کد خبر 2277582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha