۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۳۳

بازپس گیری کنترل شهرداری ماریوپول/ اعزام 500 ناظر کانادایی برای نظارت بر روند انتخابات اوکراین

بازپس گیری کنترل شهرداری ماریوپول/ اعزام 500 ناظر کانادایی برای نظارت بر روند انتخابات اوکراین

کنترل مجدد شهرداری ماریوپول، آغاز درگیریهای نظامی در شرق اوکراین و اعزام 500 ناظر کانادایی برای نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه با اشاره به آغاز مجدد درگیریهای نظامی در شرق اوکراین از کشته شدن یک جدایی طلب حامی روسیه خبر داد.

این رسانه غربی در ادامه با اشاره به بازپس گیری ساختمان شهرداری شهر ماریوپول در جنوب شرق این کشور از سوی سربازان اوکراینی نوشت که نظامیان توانستند حمله 100 جدایی طلب با سلاح به پایگاه ارتش در شهر آرتمیوسک در شمال منطقه دونتس را دفع کنند.

سی ان ان نیز از زخمی شدن پنج نفر در جریان درگیری نیروهای امنیتی اوکراین با جدایی طلبان در دو منطقه شرقی در شهر آرتمیوسک خبر داد و گزارش داد مجروحین در وضعیت جسمانی مساعدی به سر می برند.

با وجود آنکه مقامات جدید اوکراین روسیه را عامل ناآرامی ها در شرق اوکراین می دانند، مقامات مسکو دخالت روسیه در ناآرامی ها را رد می کنند.

وزارت خارجه اوکراین حضور یگان های ارتش در شرق این کشور را با هدف تامین شهروندان اوکراینی خواند و بر خروج هرچه سریعتر نیروهای این کشور از مرزهای اوکراین تاکید کرد.

شبکه خبری سی بی سی نیز از اعزام 500 ناظر کانادایی برای نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در روز 25 مه (4 خرداد) با استناد به اظهارات استفان هارپر نخست وزیر کانادا خبر داد و نوشت از میان این 500 ناظر 162 نفر به ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا می‌ پیوندند.

خبر دیگر اینکه نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه امروز پنجشنبه در گفتگو با ریانوستی ضمن رد ادعای مقامات غربی و ناتو درباره تمرکز نیروهای این کشور در مناطق مرزی با اوکراین تاکید کرد شماری از نیروهای روسیه در خاک این کشور مستقرند و این اقدام غیرقانونی نیست.

پاتروشف با اشاره به اقدامات آمریکا و اتحادیه اروپا در اوکراین و جنگ روانی غرب علیه روسیه افزود از غربیها سپاسگذاریم که اقداماتشان باعث ضمیمه شدن منطقه کریمه به روسیه شد.

کد خبر 2277599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha