۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴

آیت الله نوری همدانی:

دشمنان می‌خواهند جوانان ما سرسپرده و خودفروخته باشند

دشمنان می‌خواهند جوانان ما سرسپرده و خودفروخته باشند

یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه باید روح جهاد در دانشجویان تقویت شود، اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند جوانان ما سرسپرده و خودفروخته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیت الله حسین نوری همدانی شامگاه پنج شنبه در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور و تعدادی از مدیران این دانشگاه اظهار داشت: تغییر رسالت‌ها بر اساس تغییر زمان خواهد بود و این بدان معنا است که در شرایطی خاص رسالتی جدید بر عهده ما قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به پیشینه جهان اسلام در علوم مختلف اظهار داشت: زمانی بود که علم و دانش در کشورهای اسلامی پدیدار بود و این در حالی بود که غربی‌ها در جهالت به سر می‌بردند که در این راستا لازم است تا ما با پیشینه علوم و علمای بزرگ آشنایی داشته باشیم.

علم متعلق به کشورهای اسلامی بوده است

استاد برجسته حوزه علمیه قم، عنوان کرد: با بررسی کتاب‌های علمی می‌بینیم که اصطلاحات فراوانی در علوم مختلف و به زبان عربی به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد این علوم متعلق به کشورهای اسلامی بوده که زبان اصلی آن‌ها عربی بوده است.

وی افزود: بعد از جنگ‌های سرد غربی‌ها علوم مختلف را سکولار کردند و آن را دوباره به ما تحویل دادند و این در شرایطی بود که مسلمانان در قله‌های تمدن سازی بودند.

آیت الله نوری همدانی افزود: برای مسلمین انحطاط بوجود آوردند و آن‌ها را دچار استبداد و استکبار کردند و به حاشیه راندند و علما را منزوی کردند تا اینکه بعد از سال‌ها لطف خداوند نصیب ما شد تا بواسطه نهضت امام خمینی(ره) خودباوری جای خود را به خود باختگی دهد.

انقلاب اسلامی معادلات سیاسی دنیا را بر هم زد

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی معادلات سیاسی دنیا را بر هم زد ابراز داشت: دشمنان می‌خواهند جوانان ما سرسپرده و خودفروخته باشند از این رو جا دارد تا دانشگاهیان به تمامی ابعاد اسلام آشنا و بری مقابله با تهاجمات معارف الهی را بیاموزند.

این مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: باید روح جهاد در دانشجویان تقویت شود تا دانشجویان در برابر تهدیدات غربی‌ها روحیه جهادی خود را از دست ندهند.
 

کد خبر 2277806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha