۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۲

مذاكره با پيمانكار چيني برای ساخت راه‌آهن گرگان-مشهد به‌‍زودي نهايي مي‌شود

مذاكره با پيمانكار چيني برای ساخت راه‌آهن گرگان-مشهد به‌‍زودي نهايي مي‌شود

وزير راه و شهرسازي در نشست با نمايندگان خراسان شمالي در مجلس در اين استان اعلام كرد: در حال نهايي كردن مذاكرات با پيمانكار چيني هستيم اما براي انجام اين پروژه بايد دقت فراواني كنيم تا به منافع ملي و بيت المال لطمه نخورد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندي با اشاره به پروژه احداث راه آهن گرگان - مشهد كه از بجنورد و شيروان نيز عبور مي كند، اظهار داشت: هم اكنون در انتظار دريافت مجوزهاي لازم براي ترك تشريفات مناقصه براي اين پروژه هستيم.


وي با اعلام اينكه مذاكرات با پيمانكار خارجي پروژه احداث راه آهن گرگان - مشهد در حال نهايي شدن است، افزود : در صورت نهايي شدن كارها از طريق بانك مركزي براي گشايش اعتبار اقدام مي كنيم.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه اهل كلنگ زدن نيستم، تصريح كرد : راه آهن شمال - جنوب كه بجنورد را به شبكه سراسري وصل مي‌كند نيز با فوريت درحال پيگيري است تاجايي كه قطعه جوين-اسفراين فعال و قطعه بعدي نيز در مرحله برگزاري مناقصه است.

وي در ادامه از آسفالت ٣٠٠ كيلومتر راه روستايي استان خراسان شمالي تا پايان امسال خبر داد و گفت: علاوه بر اين در سال ٩٣ حدود ٦٠ كيلومتر راه آسفالت و به شبكه راه‌هاي اصلي استان خراسان شمالي افزوده مي شود.

آخوندي از آسفالت شدن جاده بجنورد - جنگل گلستان نيز خبر دادو اظهار داشت: اين مسير در قالب ٤ قطعه ١٠ كيلومتري آسفالت مي شود.

تدوين برنامه هاي روشن براي افزايش كيفيت زندگي مردم

وزير راه و شهرسازي در ادامه برنامه سفر به استان خراسان شمالي، نشستي با نمايندگان اين استان در مجلس كه بيش از 2 ساعت به طول انجاميد پس از شنيدن دغدغه هاي آنها خواستار تدوين برنامه هاي روشن براي افزايش كيفيت زندگي مردم شد.

وزيرراه وشهرسازي در اين نشست پس از شنيدن مسائل، مشكلات و دغدغه هاي آنها در حوزه راه و شهرسازي گفت: قبول دارم كه مسائل كالبدي نيز روي كيفيت زندگي مردم تاثير گذار است اما نبايد تمام توجه مان را روي چنين مسئله اي معطوف كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه براي افزايش كيفيت زندگي مردم بايد برنامه هاي روشني داشت، افزود: اگر به مردم بگويم كه دولت همه كارها را به تنهايي انجام خواهد داد توسعه اي رخ نمي دهد چرا كه براي رسيدن به توسعه بايد مردم و نهادهاي موثر مانند دانشگاه ها را درگير مفهوم آن كرد.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه حفظ هويت شهري از موارد ضروري و تاثير گذار در مسائل فرهنگي است، افزود: نبايد در استاني مانند خراسان شمالي كه هنوز ساختمان‌هاي اداري آن تكميل نشده اند به فكر منتقل كردن چنين ساختمان‌هايي به خارج از شهر باشيم چرا كه اين اقدام نه تنها هويت شهري را مختل مي‌كند بلكه موجب گرفتاري مردم، هزينه‌هاي بالاي رفت و آمد و مشكلات جانبي ديگري نيز خواهد شد.

وي تصريح كرد: معتقدم حتي با قيمتي بالاتر بايد ساختمان‌هاي اداري را با هدف حفظ هويت شهري در مراكز شهرها احداث كرد. آخوندي در واكنش به دغدغه برخي نمايندگان استان خراسان شمالي در خصوص واحدهاي نيمه تمام طرح مسكن مهر اظهار داشت: به زودي قایم مقام خود در امور مسكن مهر را به اين استان مي‌فرستم تا گزارش كاملي از وضعيت طرح مسكن مهر در استان خراسان شمالي و مشكلات پيش روي آن تهيه كند.

وي با اعلام اينكه مشكلات مربوط به طرح مسكن مهر در استان خراسان شمالي را به صورت جدي پيگيري خواهيم كرد، افزود: چنانچه مسائل موجود به طرح مسكن مهر در حوزه عملكردي وزارت راه و شهرسازي نباشد؛ آنها را براي پيگيري به معاون اول رئيس جمهور و دستگاه هاي مربوطه منعكس مي كنيم.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به صحبت يكي از نمايندگان استان خراسان شمالي مبني بر وابستگي معيشت ساكنان روستاها به تردد مسافران نيز گفت: بايد بپذيريم كه احداث مغازه‌هاي پراكنده در كنار جاده ها به بروز ناامني و كاهش كيفيت جاده مي‌انجامد. از همين رو ما بايد به دنبال احداث مجتمع‌هاي توريستي و تفريحي با كيفيت باشيم.

 

 

کد خبر 2277844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha