۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۳۳

دوستی‌مهر در گفتگو با مهر:

کارمان در آسیا بسیار سخت است/ بدون بازی تدارکاتی شانسی نداریم

کارمان در آسیا بسیار سخت است/ بدون بازی تدارکاتی شانسی نداریم

سرمربی تیم فوتبال جوانان (زیر 19 سال) ایران اعلام کرد: کار ایران در مرحله مقدماتی و دیدار مهم حذفی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا بسیار سخت است و برای موفقیت در این رقابتها حداقل باید 25 تا 30 بازی تدارکاتی انجام داد.

علی دوستی‌مهر در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و همگروهی با تیم‌های میانمار (میزبان)، تایلند و یمن ضمن بیان مطلب فوق گفت: همگروهی با میزبان مسابقات در آن هوای شرجی و بارانی و همچنین تیم تایلند که در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده و در رده های پایه یکی از تیم‌های قدرتمند شرق آسیا است، کارمان را برای صعود سخت کرده است. میزبان قطعا به مرحله بعدی صعود کند و برنامه ریزی گسترده ای برای موفقیت انجام دهد، ضمن اینکه یمن هم در رده های پایه همیشه تیم قدرتمندی است.

وی ادامه داد: در کنار شرایط سخت در مرحله گروهی مهم‌ترین دیدار تیم های مدعی همچون ایران در این مسابقات دیدار مرحله حذفی (یک چهارم نهایی) است. برنده آن دیدار به جام جهانی صعود می کند و تیم ایران در صورت صعود به مرحله دوم به احتمال زیاد باید با یکی از تیم های قدرتمند این رده همچون استرالیا، ازبکستان و یا امارات که در این سال ها یا قهرمان آسیا شده یا به جام جهانی جوانان رفته اند، به میدان برود که این نشان می دهد کار ما هم در مرحله گروهی و هم در دیدار مهم مرحله دوم بسیار سخت است.

سرمربی جوانان در این شرایط هم بار دیگر تاکید کرد: هدف اصلی این تیم ابتدا صعود به جام جهانی و سپس کسب عنوان در این رقابتها است. حدود 4 ماه وقت داریم و باید در این مدت اردوهایی را در شرق آسیا که شرایط جوی آن با کشور میانمار یکسان است، برگزار کنیم. همچنین باید حداقل 20 یا 30 بازی تدارکاتی با تیم‌های آسیایی و یا قدرتمندتر داشته باشیم تا بتوانیم با آمادگی کامل در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان برویم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: من چند بازی میانمار را دیده ام. آنها برنامه ریزی و سرمایه گذاری بسیار خوبی را انجام داده‌اند و قطعا بازی کردن با چنین تیم هایی در هوای شرجی شرق آسیا و در آن زمین ها که کاملا خیس است، بسیار سخت تر خواهد بود، ضمن اینکه در حال حاضر تیم هایی مانند عراق، ژاپن، کره جنوبی و... اردوهای خود را در اروپا و یا کشورهای دیگر برگزار می کنند، اما ما چند ماهی است که هیچ بازی تدارکاتی را انجام نداده ایم.

دوستی‌مهر ادامه داد: هر تیمی که در این رده بازی تدارکاتی نداشته باشد، شانسی برای موفقیت نخواهد داشت و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. امروز معضل اصلی ما نداشتن بازی تدارکاتی است و اگر می خواهیم در مسابقات جوانان آسیا موفق شده و پس از سال ها به جام جهانی برسیم، نباید این 4 ماه زمان را به راحتی از دست بدهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: البته مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان در تلاش هستند که ما در تورنمنت‌ها و اردوهای خارج از کشور شرکت کنیم در این زمینه قرار است اواخر خرداد ماه و یا اوایل تیر اردویی 15 روزه را در کشور آلمان برگزار کرده و پنج، شش بازی آنجا انجام دهیم. این قولی بود که آقایان کفاشیان و آیت‌اللهی در نشست کمیته فنی که من و مهدوی‌کیا در آن حضور داشتیم، به ما دادند.

سرمربی تیم جوانان با بیان اینکه تیمش در اردوی اخیر تهران روز شنبه با نیروی زمینی و روز دوشنبه با تیم ملی هنرمندان دیدار خواهد کرد، در پایان در خصوص اینکه بازیکنان ایرانی خارج از کشور که در رده جوانان بازی می کنند، آیا نظر او را برای حضور در تیم جوانان جلب کرده اند؟، گفت: کسانی که تا امروز در اردوهای ما شرکت کردند هیچکدام نتوانستند به ما کمکی کنند. البته یک بازیکن ایرانی به نام سیاوش اشکبوس است که در آلمان بازی می کند که هنوز شانس حضور در اردوها را به دست نیاورده، اما در این شرایط هم ما تیم خوبی داریم و بسیار امیدواریم که بتوانیم به اهدافمان در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا دست یابیم.

به گزارش خبرنگار مهر، قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا عصر پنجشنبه برگزار شد که تیم جوانان ایران در گروه A این مسابقات به دیدار میانمار، تایلند و یمن خواهد رفت.

کد خبر 2277971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha