۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۰۵

حاجیان زاده در گفتگو با مهر:

کار فرهنگی کمی برای کودکان انجام شده است/ محصولات کانون در راه مدرسه

کار فرهنگی کمی برای کودکان انجام شده است/ محصولات کانون در راه مدرسه

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان کشور با بیان اینکه در زمینه کودک و نوجوان کار فرهنگی کمی صورت گرفته است، گفت: با کمبود نشریات، فیلم، تئاتر و سایر امکانات فرهنگی برای کودک و نوجوان روبرو هستیم.

علیرضا حاجیان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در ساری با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تا مشکلات فراروی را کم کنیم گفت: همه کسانی که توانایی دارند تا قلم زنند و یا تولید اثر داشته باشند، وارد عرصه شوند تا کارهای فرهنگی کودک توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مطالعه بین کودکان و نوجوانان ما ضعیف است، اظهار داشت: گسترش امکانات رسانه های غیر مکتوب نیز مشکل را افزایش داده است و باید در جهت تشویق و ترغیب کودکان به مطالعه بیشتر تلاش کنیم.

حاجیان زاده گفت: همین تعداد مجلاتی که در حاضر تولید می شود معلوم نیست چقدر خوانده می شود و ما بیشتر دنبال آن هستیم تا خوانندگان را افزایش دهیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کود و نوجوان کشور درباره طرح مدرسه کانون نیز گفت: این طرح از قبل طراحی شده بود ولی دراجرا پیگیری نشد و با توجه به رویکرد وزیر آموزش و پرورش و اینکه علاقمند هستند تا ظرفیت کانون به مدارس نیز راه یابد و با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری که محصولات کانون پرورش فکری باید به تمام دانش آموزان سرایت کند، نشست هایی را با معاونان پرورشی داشتیم تا محصولات را به مدارس انتقال دهیم.

حاجیان زاده، شمار مراکز کانون پرورش فکری کشور را 870 مرکز بیان کرد و گفت: این تعداد پاسخگوی 12 میلیون دانش آموز نیست و به ازای هر مرکز، بیش از 100 دبیرستان و مدرسه داریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فعالیتهای کانون بصورت اختیاری صورت می گیرد، فرزندان باید علاقمند باشند و به این مراکز مراجعه کنند، طبیعتا لازم نیست تا برای همه 12 میلیون دانش آموز امکانات فراهم کنیم.

حاجیان زاده یادآور شد: به تناسبی که دانش آموزان علاقمند باشند و برای دریافت امکانات مراجعه کنند، ما نیز خدمات را توسعه خواهیم داد.

کد خبر 2278069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha