۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۰۸

جودو قهرمانی اروپا/

صدرنشینی فرانسوی های میزبان/ در انتظار مبارزات غول شکست ناپذیر

صدرنشینی فرانسوی های میزبان/ در انتظار مبارزات غول شکست ناپذیر

در پایان روز دوم از رقابتهای جودو قهرمانی اروپا فرانسه میزبان با کسب مدال چهار مدال طلا و نقره در صدر قرار داد و تیم های روسیه و گرجستان در تعقیب این تیم برای کسب عناوین برتر تلاش می کنند.  

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای جودو قهرمانی اروپا روز پنجشنبه با حضور 321 جودوکار از 43 کشور به میزبانی فرانسه در "مون پلیه" آغاز شد که جودوکاران فرانسه و روسیه مدالهای طلای مردان را در روز نخست تصاحب کردند.  در وزن 60- کیلوگرم در میان 32 جودوکار "مدورانوف" بعد از کسب مدال طلای "سامسون" ترکیه عالی ظاهر شد. نفر پنجم رنکنیگ جهانی همه رقبا را تا بازی نهایی شکست داد و طلا گرفت. این روسی در بازی پایانی "پاپاناشویلی" را از پیش رو برداشت. "پاپانوشیلی" از گرجستان نقره گرفت .

"ایگور موشکایف" آذری که در مرحله یک چهارم با برتری مقابل"آرسن گالستیان" دارنده مدل طلای المپیک 2012 دست به کار بزرگی زده بود به همراه "داویتیان" از ارمنستان به مدال نقره دست پیدا کردند.  در وزن 66- کیلوگرم دو جودوکار فرانسوی به بازی پایانی رسیدند. در این وزن 30 جودوکار مبارزه کردند که "کارول لوئیس" از فرانسه با برتری مقابل "داوید لاروس" دیگر هم وطن خود طلا گرفت. "لاروس" نقره گرفت و "میخائیل بولیف" از روسیه و " مارکوس اوریته" از اسپانیا برنز گرفتند.

جمعه در دومین روز این مسابقات در حالی که دو جودوکار فرانسوی به بازی پایانی رسیدند با شکست برابر  جودوکاران گرجستان و هلند به مدال نقره بسنده کردند. در وزن 73- کیلوگرم که 33 جودوکار حضور داشتند نماینده با تجربه هلنیدها طلا گرفت. "دکس المونت" که 10 سال قبل در "سارایو" مدال طلای قهرمانی اروپا را کسب کرده بود یکبار دیگر روی سکوی قهرمانی قاره سبز ایستاد.

"المونت" در بازی پایانی در مقابل چشم هزاران فرانسوی "اوگو لگراند" را در کمتر از دو دقیقه ضرفه فنی کرد و به مدال طلا دست پیدا کرد. بعد از این فرانسوی که نقره گرفت ، "میکلووس آنگواری" از مجارستان و "روک دراکیسیج" از اسلوونی به مدال برنز مشترک دست پیدا کردند.


در وزن 81- کیلوگرم نفرات اول و دو رنکینگ جهانی به بازی نهایی را پیدا کردند و یک مبارزه دیدنی و جذاب را به نمایش گذاشتند و در نهایت این "آوتاندیل  تشکریشویلی"  از گرجستان بود که " لوئیز پیتر" از فرانسه را شکست داد و طلا گرفت تا دومین فینالیست میزبان در بازی پایانی بازند تاتامی را ترک کند. در این وزن "کریزسان" از مجارستان و "سوان ماریچ" از آلمان برنز گرفتند.


در جدول رده بندی فرانسه با یک طلا و سه نقره مکان نخست را در اختیار دارد و گرجستان با یک طلا و یک نقره دوم است و روسیه هم در جای سوم ایستاده است.

امروز شنبه در روز پایانی این دوره از مسابقات جودوکاران 90- ، 100- و 100+ کیلوگرم به روی تاتامی می روند که تمامی علاقمندان به جودو منتظر حضور"تدی رنر " روی تاتامی مون پلیه هستند. " رنر " که بهترین جودوکار سنگین وزن حال حاضر دنیاست کمتر در رقابتهای بین المللی حضور پیدا می کند و تاتامی "مون پلیه" فرصت خوبی است تا علاقمندان از مبارزات او لذت ببرند. 


 

کد خبر 2278072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha