۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۴۶

نگرانی صلیب سرخ از حمله به غیرنظامیان در حلب سوریه

نگرانی صلیب سرخ از حمله به غیرنظامیان در حلب سوریه

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به شدت از افزایش سریع موج خشونت‌ها و حمله گروههای مسلح به غیرنظامیان در شهر حلب واقع در شمال سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو،تروریستها با حمله به غیرنظامیان مانع رسیدن اقلام ضروری به دست آنان شده‌اند. "بوریس میشل" رئیس نمایندگی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در سوریه گفت: مرگ صدها غیرنظامی در اثر گلوله‌باران مناطق مسکونی در سطح شهر حلب در طول دو هفته‌ گذشته هرگز قابل قبول نیست. ما به صراحت از تمام طرف‌های درگیر خواسته‌ایم تا به تعهدات خود بر اساس حقوق بین‌المللی بشردوستانه احترام گذاشته و نه تنها غیرنظامیان، بلکه زیرساخت‌های ضروری مانند شبکه‌ آب‌رسانی، نیروگاه‌های برق و تأسیسات درمانی را مصون دارند.

بر این اساس نبردهای شدید سبب قطع ارتباط بسیاری از ساکنان حلب با دنیای خارج شده است. "هیند اکولی" یکی از کارکنان کمیته که در حلب مستقر است می‌گوید: بسته شدن تنها گذرگاه موجود بین مناطق تحت کنترل دولت و مخالفان در طول دو ماه گذشته و نیز جاده‌های اصلی منتهی به دمشق، تأثیری منفی بر توان مردم برای جابجایی و دریافت مراقبت‌های درمانی، غذا و دیگر نیازهای اساسی داشته است. از برخی بیماران شنیده‌ایم که مجبور شده‌اند برای رسیدن به بیمارستان 14 ساعت در راه باشند. علاوه بر این، قطع برق در سطح استان به‌این معناست که مردم دسترسی محدودی به آب پاک دارند.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر سوریه آماده‌اند تا به ساکنان حلب و تأسیسات درمانی محلی کمک‌های امدادی ارائه کنند، اما نمی‌توانند بدون حمایت لازم از سوی طرف‌های درگیر خود را به نیازمندان برسانند. به گفته میشل با وجود تلاش‌های مداوم صلیب سرخ در طول دو ماه گذشته برای دسترسی به مناطقی که تحت تأثیر مستقیم نبردهای جاری در حلب و مناطق روستایی اطراف آن قرار گرفته‌اند، این کمیته همچنان در انتظار چراغ سبز دولت به منظور امدادرسانی در اسرع وقت است. با وجود چنین محدودیت‌هایی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر سوریه با هم کار می‌کنند تا امکانات مراکز اقامتی افراد بی‌خانمان را ارتقا داده و دسترسی همگان را به آب تضمین کنند.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از تمامی طرف‌های درگیر در حلب خواست که غیرنظامیان را حفاظت کرده و مصون دارند و تمام اقدامات احتیاطی ممکن را به‌کار گیرند تا مانع جراحت و مرگ و میر افراد و صدمه رسیدن به زیرساخت‌های حیاتی برای جمعیت غیرنظامی شوند.

کد خبر 2278632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha