۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۲۷

در همایش بزرگداشت روز دامپزشک مطرح شد:

حضور دامپزشکان در عرصه تولید باید فراتر از وضع موجود باشد/ اقتصاد را به بحث آرمانی تبدیل کنیم

حضور دامپزشکان در عرصه تولید باید فراتر از وضع موجود باشد/ اقتصاد را به بحث آرمانی تبدیل کنیم

کرج – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان نظام دامپرشکی کشور گفت: با وجود ظرفیت های موجود در بخش تولید دام و طیور کشور انتظار می رود حضور دامپزشکان در این عرصه بیشتر از وضع موجود باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین همایش بزرگداشت روز دامپزشک شامگاه شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی کرج با حضور سید سبحانعلی علوی رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، سید شاپور رضا شجاعی رئیس نظام دامپزشکی استان تهران، محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی، حمید کهرام رئیس موسسه سرم سازی رازی و جمعی از مدیران و معاونان دانشگاه آزاد کرج در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

سبحانعلی علوی رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در این همایش در ابتدای سخنان خود توسعه فعالیت های بخش دامپزشکی را یکی از اهداف مهم این سازمان برشمرد و گفت: به طور قطع یکی از انتظارات دانشجویان این حوزه فراهم شدن بسترهای لازم برای اشتغال حرفه ای خواهد بود.

وی افزود: با وجود ظرفیت های فراوان در بخش های کشاورزی کشور به خصوص بخش تولید دام و طیور و تخصص دانشجویان دامپزشکی انتظار می رود حضور دامپزشکان در عرصه تولید فراتر از وضعیت موجود باشد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه حضور مستمر دامپزشکان در مزارع تولید پایدار به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: با تاسف باید گفت به دلایل متعدد و حاشیه های مخرب در عدم همکاری و همراهی دامپزشکی کشور با نظام دامپزشکی آنگونه که انتظار می رود به راهبردها و اهداف نرسیده ایم.

علوی گفت: متاسفانه اعتماد کامل به نظام دامپزشکی وجود ندارد و بخشی از این عدم اعتماد به دلیل دیدگاه سنتی حاکم بر بدنه دامپزشکی کشور است.

وی ابزار امیدواری کرد که با تغییرات مدیریتی رخ داده برخی از کاستی ها مرتفع شود.

رئیس نظام دامپزشکی کشور با اشاره به عضویت 31 هزار نفر در این سازمان، اعلام کرد: اگر از ظرفیت ها به درستی استفاده نشود فرصت ها از دست می روند و باید برای بهبود وضعیت بهداشت و بیماری های دام از ظرفیت های دامپزشکی به درستی استفاده شود.

حضور دامپزشکان در تولید باید فراتر وضع موجود باشد

سید شاپور رضا شجاعی رئیس نظام دامپزشکی استان تهران هم در این همایش یکی از مشکلات بخش دامپزشکی را عدم ارتباط کافی دانشکده های دامپزشکی با بخش دولتی و سازمان های تحقیقاتی عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر تفاهم نامه های مدون و مشخص همکاری بین دانشکده های دامپزشکی و مراکز تحقیقاتی وجود ندارد که امید می رود امروز با حضور رئیس موسسه سرم سازی رازی در این همایش بتوان قدم های مثبتی در این زمینه برداشت.

وی ادامه داد: باید تلاش شود دامپزشکی کشور در مسیر بهتری قرار گیرد و ارتباط دانشجویان با بخش دولتی نیز به سال هایی برگردد که این ارتباط قوی تر بود.

همچینن در سومین همایش بزرگداشت روز دامپزشکی حجت الاسلام فرید نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سخنان کوتاهی به روایت احادیثی در خصوص حقوق حیوانات در اسلام پرداخت.

همه مردم در اقتصاد نقش موثر دارند

محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی به عنوان آخرین سخنران این مراسم بر حساسیت رشته دامپزشکی به دلیل تولید غذا و تولید برخی از داروها از دام ها تاکید کرد، اظهار داشت: باید تلاش ویژه شود تا با مدیریت کیفیت در این بخش بالا برود.

وی ادامه داد: کشور ما در حال حاضر در یک وضعیت حساس و یک فضای بسیار سنگین بین المللی قرار دارد و دشمن تمامی برنامه های خود را از جمله پرونده هسته ای، پرونده حقوق بشر، حقوق زنان، آزادی و ... را به صورت زنجیره وار محیا کرده که در کشور مشکل به وجود آورد.

کولیوند گفت: غربی های به این نتیجه رسیده اند که با ایران به راحتی می توان کنار آمد اما با تکفیری ها نمی توان باید دید چه شده است، چه کسانی اسلام را در دنیا معرفی می کنند، درباره اسلام چه مطالبی در حال رواج است، این مباحث اشتباه ظلم به اسلام و پیامبر است.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شواری اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود به بحث اقتصاد و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: بحث اصلی در این حوزه گفتمان اقتصاد است، باید اقتصاد را به بحث آرمانی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: اقتصاد نیازمند عزم ملی است تمامی مردم ایران باید بدانند که تک تک آنها در اقتصاد اثر گذار هستند و در ادامه نیز اعتماد به نیروهای اجرایی کشور وجود داشته باشد.

کولیوند اظهار داشت: در دروان ابتدایی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس عده ای جان خود برای ماندگاری انقلاب فدا کردند و امروز ما با تلاش و اتحاد باید برای پیشرفت کشور حرکت کنیم و به اینکه امر نیز توجه داشته باشیم که با وجود منابع محدود نیازمند مدیریت صحیح برای رسیدن به اهداف هستیم.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان عرصه دامپزشکی تجلیل شد.

کد خبر 2278906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha