۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۰۳

حسين پور:

760 يتيم در خراسان شمالي حامی ندارند

760 يتيم در خراسان شمالي حامی ندارند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل كميته امداد خراسان شمالي گفت: هم اکنون در این استان 763 يتيم فاقد حامي وجود دارد.

امان الله حسين‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وجود پنج هزار و 65 يتيم تحت حمايت حاميان كميته امداد خراسان شمالي افزود: در حال حاضر 24 هزار و 258 حامي اين ايتام را تحت حمايت خود دارند.

وي با اشاره به وجود اين تعداد حامي در استان اظهار كرد: هر يتيم مي تواند چند حامي داشته باشد.

حسين پور با بيان اينكه پنج هزار و 65 يتيم تحت حمايت در استان وجود دارد، عنوان كرد: از اين تعداد سه هزار و 832 نفر زير 18 سال و هزار و 773 نفر زير بالاي 18 سال هستند.

به گفته اين مسئول از اين تعداد ايتام استان، چهار هزار و 842 نفر داراي حامي و 763 نفر فاقد حامي هستند.

وي با اشاره به وجود چهار هزار و 842 ايتام داراي حامي در خراسان شمالی افزود: از اين تعداد سه هزار و 806 نفر زير 18 سال و هزار و 36 نفر نيز بالاي 18 سال سن دارند.

حسين پور با تاكيد بر اينكه 763 يتيم استان فاقد حامي هستند، تصريح كرد: از این تعداد 26 نفر زير 18 سال و 737 نفر بالاي 18 سال سن دارند.

حسین پور افزود: سال گذشته 43 ميليارد و 260 ميليون ريال به صورت نقدي و بيش از 10 ميليارد و 700 ميليون ريال نيز به صورت غيرنقدي در راستاي كمك به ايتام استان جمع آوري شد.

مديركل كميته امداد خراسان شمالي در ادامه در خصوص فاز دوم هدفمندي يارانه ها در استان گفت: بر اساس اعلام سازمان هدفمندي يارانه ها، ثبت نام فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها براي افراد تحت پوشش و ساير شهروندان نيز در دفاتر امداد استان انجام مي شد.

وي با بيان اين مطلب افزود: كميته امداد استان در زمان اجراي ثبت نام مرحله دوم هدفمندي يارانه ها از 9 هزار و 602 خانوار استان در 47 پايگاه كميته امداد مستقر در شهرستان هاي مختلف استان ثبت نام به عمل آورد.

حسين‌پور اظهار داشت: از اين تعداد 9 هزار و 198 نفر از مددجويان كميته امداد استان بوده اند.

مديركل كميته امداد خراسان شمالي در خاتمه با اشاره به وجود ايتام فاقد حامي در استان از هم استاني ها و شهروندان درخواست كرد تا در صورت داشتن شرايط، تعدادي از ايتام را تحت حمايت خود قرار داده و در این امر خداپسندانه شریک باشند.

کد خبر 2279291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha