۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۴۷

با احیاء رودخانه بالیقلو؛

بخش خصوصی مرکز تجاری تفریحی "بالیقلو" اردبیل را احداث می کند

بخش خصوصی مرکز تجاری تفریحی "بالیقلو" اردبیل را احداث می کند

اردبیل – خبرگزاری مهر: شهردار اردبیل با اشاره به فرصتهای سرمایه گذاری در اردبیل گفت: با احیاء رودخانه "بالیقلوچای" که از مرکز شهر اردبیل رد می شود، بخش خصوصی مرکز تجاری گردشگری "بالیقلو" را در این منطقه احداث می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری ظهر یکشنبه در نشست مشترک با کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر و سرمایه گذاران بخش خصوصی اضافه کرد: طرح ارائه شده برای اجرای این پروژه تفریحی و تجاری ویژگی های مطلوبی داشته و از علاقمندی سرمایه گذاران خبر می دهد.

وی با بیان اینکه طرح ارائه شده بخش خصوصی نیازمند برخی تغییرات و نیز تعین مکان دقیق است، ادامه داد: این طرح پس از انجام هماهنگی با شرکت آب منطقه ای اردبیل و تصویب آن در شورای عالی سرمایه گذاری استان به زودی عملیاتی خواهد شد.

شهردار اردبیل به سایر ظرفیت های موجود در بخش گردشگری شهر اردبیل اشاره کرد و افزود: دریاچه شورابیل یکی از مهمترین این ظرفیت ها بوده و احداث پروژه های تفریحی، تجاری و گردشگری پیرامون این دریاچه از فرصت های مناسب سرمایه گذاری در شهر اردبیل است.

وی از آمادگی شهرداری اردبیل جهت خرید تضمینی پارکینگ های عمومی احداث شده توسط بخش خصوصی در سطح شهر به خصوص در مناطق پرتراکم به قیمت تمام شده خبر داد.

سرپرست گروه سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز در این نشست با تاکید بر قابلیت های گردشگری بی نظیر رودخانه بالیقلو، با اشاره به جزئیات و مشخصات دو پروژه مرکز تجاری رودخانه بالیقلو، این طرح ها را الهام گرفته از معماری بومی و ویژگی های طبیعت منطقه به خصوص با الهام از شکل آلاچیق عشایر استان اردبیل و نماد ماهی عنوان کرد.

حسن بیادی طرح های ارائه شده را مجموعه ای از کاربری های تجاری و فضای سبز در زمینی به طول 250 متر در ساحل رودخانه بالیقلو مابین پل قدس و پل عطایی برشمرد و تاکید کرد که اجرا و بهره برداری از این طرح ها با توجه به پتانسیل های رودخانه زیبای بالیقلو بر امور گردشگری شهر اردبیل نیز تأثیر مطلوبی خواهد گذاشت.

وی ماندگاری بیشتر گردشگران در اردبیل را از جمله اهداف اجرایی طرح های مرکز تجاری رودخانه بالیقلو عنوان کرد و یادآور شد: شهروندان این استان نیز در دستیابی به اهداف و چشم اندازهای تعیین شده این طرح ها نقش اصلی را بر عهده دارند.

دو طرح پیشنهادی مشارکت کنندگان در قالب احداث مجموعه و مرکز خرید رودخانه بالیقلو پس از بررسی و ارزیابی طرح در مرحله اول مورد موافقت اعضای جلسه و کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر قرار گرفت.

کد خبر 2279326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha