۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۴۸

خواننده پاپ از رادیو می‌گوید/ رادیو دایره‌المعارف گویا است

خواننده پاپ از رادیو می‌گوید/ رادیو دایره‌المعارف گویا است

عیوضی از خوانندگان موسیقی پاپ كشور، شبكه‌های رادیویی را كتابخانه‌ای سخنگو دانست كه با تولید برنامه‌های متنوع و تاثیرگذار نیاز شنوندگان را برطرف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا عیوضی از خوانندگان موسیقی پاپ در این خصوص گفت: رادیو نسبت به سایر رسانه‌ها از قدمت بیشتری برخوردار است، رادیو رسانه‌ای ماندگار، متنوع و تاثیرگذار است كه با تولید برنامه‌های گوناگون می‌تواند مخاطبان بسیاری را با خود همراه كند.

این هنرمند كشور با اشاره به اینكه رادیو پایه گذار و مادر هنر رسانه است، افزود: رادیو خاستگاه بسیاری از هنرمندان به ویژه هنر دوبله است، صدای این هنرمندان برای ما یادآور خاطرات شیرینی از دوران كودكی است اما امروز جای بسیاری از این بزرگان در میان ما خالی است.

وی با اشاره به تولید برنامه‌های متنوع از شبكه‌های رادیویی یادآور شد: رادیو در تمامی‌ ساعات پاسخگوی نیازهای مخاطبان است و با تولید برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، هنری، موسیقی و ... تلاش می‌كند تا بخشی از نیازهای مخاطبان را تامین كند، رادیو دایره المعارف گویا است.

این خواننده پیشكسوت كشور با اشاره به اینكه مخاطبان رادیو از اقشار فرهیخته جامعه هستند، تاكید كرد: رادیو باید بیش از گذشته به امر برنامه سازی توجه كند، مخاطبان رادیو از اقشار فرهیخته جامعه هستند، رادیو باید نیازهای گروه‌های سنی مخاطبان خود را بشناسد و برنامه‌هایی متناسب با ذوق، سلیقه و نیاز شنوندگان تولید کند.

عیوضی با اشاره به نقش رسانه ها به ویژه رادیو در فرهنگسازی جامعه گفت: رادیو باید خوراك فرهنگی جامعه را تامین كند، یك برنامه ساز رادیویی باید فراتر از ذوق و سلیقه شخصی به مسائل هنری و فرهنگی جامعه توجه ویژه ای داشته باشد و برنامه‌های تاثیر گذار، همگام با مسائل روز و متناسب با مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه تولید و پخش کند.

به گفته عیوضی رادیو باید از همان دوران كودكی مخاطبان را با خود همراه كند، رادیو باید به امر برنامه سازی در حوزه كودك و نوجوان توجه جدی داشته باشد، یك برنامه ساز رادیویی بایددر زمینه فرهنگی وهنری برای كودك و نوجوان اقداماتی كاملاً حرفه‌ای و هدفمند انجام دهد.

وی همچنین برگزاری جشنواره و اجلاس رادیو را فرصتی برای تبادل تجربه‌ها و دیدگاه‌های برنامه‌سازان و متفکران حوزه رادیو دانست تا ضمن ایجاد بستری برای کارایی نظام برنامه سازی از برنامه سازان و تلاشگران رادیو تقدیر شود.

سیزدهمین جشنواره و پنجمین اجلاس جهانی صدا از 20 تا 22 اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

کد خبر 2279507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha