۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۰۱

حسين نژاد مطرح كرد؛

سازمان زيباسازي شهر مشهد در قالب مديريت بهساز شهرداري تشكيل شود

سازمان زيباسازي شهر مشهد در قالب مديريت بهساز شهرداري تشكيل شود

مشهد - خبرگزاري مهر: معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد از تهيه طرحي براي تشكيل سازمان زيباسازي در مشهد خبر داد و گفت: اين طرح را به شوراي شهر مشهد تقديم مي كنيم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر يك شنبه در نشست خبری که در شهرداری مشهد برگزار شد، در خصوص تشكيل سازمان زيباسازي در مشهد  به مهر پاسخ داد: پروپازال اوليه تشكيلات سازمان زيبا سازي تهيه شده و تصميم داريم نتايج را به شوراي شهر ارائه دهيم.

وي افزود: مديريت سازمان زيبا سازي مي تواند در قالب مديريت بهساز آغاز به كار كند و ما قصد نداريم سازمان جديدي را به تشكيلات شهرداري اضافه كنيم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد به تشكيل ستاد توانمند سازي حاشيه شهر در هشت منطقه مشهد اشاره كرد و گفت: علت اصلي ايجاد حاشيه در شهر مشهد مهاجرت و گراني منزل در مناطق اصلي شهر مشهد است.

وي از برنامه ريزي  معاونت شهرسازي و معماري شهرداري مشهد براي كمك به حل مشكلات در حاشيه شهر خبر داد و ابراز اميدوراي كرد تا نقشه جامع مشهد و حريم اين شهر نهايي شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد گفت: شهرداری در بحث احیای این بافت‌ها در حال خدمت‌رسانی به شهروندان حاشيه شهر است.

حسين ن‍ژاد درباره وضعيت پارکینگ در سطح شهر مشهد به خطرات پاركينگ هاي مكانيزه اشاره كرد و گفت: با مصوبه شورای چهارم تمام طرح‌ها باید پیوست فرهنگی و ترافیکی داشته باشند و با در نظر گرفتن مطالعات اجتماعی در این طرح‌ها انسانمحور بودن نسبت به بحث خودرو اولويت دارد.

وی افزایش هزینه پروانه ساخت و پایان کار را تنها در بحث مازاد تراکم ساختمان‌ها عنوان كرد و گفت: این افزایش میانگین 30 درصد را دارد.

ساخت و ساز در شیب بالای 15  درصد  در ارتفاعات شهر مشهد ممنوع

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد اعلام كرد: ساخت و ساز در شیب بالای 15  درصد  در ارتفاعات شهر مشهد ممنوع شده  و مجوزهایی كه در گذشته صادر شده اگر قابل برگشت باشد قطعاً برای آن برنامه‌ریزی مي شود.

حسين نژ‍اد بيان كرد: میزان جرایم ساختمانی كم است و وضعيت نرخ‌هاي جريمه كميسيون ماده 100 واقعي نيست و در صورتي كه با افزایش قیمت جرایم میزان صرفه اقتصادی را برای افراد کاهش دهیم، تخلفات ساختمانی هم  کاهش خواهد داشت.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد با بیان اینکه شهرداری برنامه‌هایی در خصوص اجرای معماری اسلامی در چارچوب قانون دارد، بيان کرد: در حال مذاکره با دانشگاه‌ها هستیم و در این ارتباط نیز در نظر داریم سازمانی را با نام زیباسازی شهر در شهرداری تشکیل دهیم.

حسین‌نژاد معاونت شهرسازي شهرداري را یکی از كليدي‌ترين حوزه‌ها در اقتصاد كشور دانست و افزود: صنعت ساخت و ساز هر 100 متر بنا براي چهار نفر اشتغال ايجاد مي‌كند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد افزود: به دنبال ايجاد شهرسازي و معماري دانش‌بنيان هستيم و فارغ‌التحصيلان شهرسازي بايد به اين عرصه  ورود پيدا كنند.

کد خبر 2279623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha