۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۰۶

بهمن زارع در گفتگو با مهر:

مدارک پزشکی انوشیروانی موجود است/ سجاد هم همان مشکل رضازاده را دارد

مدارک پزشکی انوشیروانی موجود است/ سجاد هم همان مشکل رضازاده را دارد

سرمربی تیم وزنه برداری با رد هر گونه شبهه‌ای در خصوص مشکوک بودن کناره‌گیری سجاد انوشیروانی از اردوی تیم ملی گفت تمام آنهایی که در خصوص این موضوع تردید دارند باید بدانند که مدارک پزشکی این وزنه‌بردار موجود است.

به گزارش خبرنگار مهر، "سجاد انوشیروانی" روز گذشته با تشخیص کادر پزشکی و کادر فنی، اقدام به ترک اردوی تیم ملی وزنه برداری کرد. این وزنه بردار دسته فوق سنگین که در کنار بهداد سلیمی، بهادر مولایی و رشید شریفی برای به دست آوردن دوبنده تیم ملی در بازی‌های آسیایی اینچئون و رقابتهای جهانی 2014 تلاش می‌کرد به دلیل بالا بودن چربی خون و خطرات ناشی از انجام تمرینات پرفشار در چنین شرایطی اردوی تیم ملی را ترک کرد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در خصوص جدایی این وزنه بردار از اردوی تیم ملی به خبرنگار مهر گفت: آنچه همواره برای کادر فنی تیم ملی وزنه برداری مهم بوده سلامتی ورزشکار بوده است و ما با توجه به اینکه دیدیم سجاد دچار مشکلات بدنی بود از وی خواستیم تا اردو را ترک کرده و به مداوا بپردازد. من در اردوهای تیم ملی متوجه کسالت و خواب آلوگی این وزنه بردار شدم و دقیقا به یاد حسین رضازاده پیش از رقابتهای المپیک 2008 پکن افتادم. من به وی گفتم که به پزشک مراجعه کرده و آزمایش بدهد.

وی افزود: نتایج آزمایش ها نشان داد که چربی خون این وزنه بردار بالاست با این حال ما برای اطمینان گفتیم که نزد پزشک دیگری برود که متاسفانه جواب آن آزمایش ها هم نشان داد که سجاد دچار مشکلاتی است. در هر صورت صلاح دیدم که از مانع از ادامه حضور این وزنه بردار در اردوهای تیم ملی شویم تا مبادا خدای ناکرده مشکلی برای سلامتی او پیش نیاید. انوشیروانی تا به حال برای این مملکت افتخارآفرینی‌های فراوتانی کرده و زیر دین مردم نیست. صلاح نبود که سلامتی وی به مخاطره بیفتد. می دانید در چنین شرایطی احتمال پارگی مویرگ‌ها وجود دارد که ما صلاح دیدیم برای جلوگیری از هرگونه پیشامدی، وی را از حضور در اردو معاف کنیم.

بهمن زارع در ارتباط با هرگوه شبهه ای در خصوص کناره گیری این وزنه بردار از اردوی تیم ملی اظهار داشت: ببینید مدارک پزشکی این وزنه بردار موجود است و در این خصوص هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد. ما باید همواره نیمه پر لیوان را ببینیم و وظیفه من هم در این مورد شفاف سازی است که از آن دریغ نمی کنم. جدایی سجاد از اردو با دستور پزشک صورت گرفته و این وزنه بردار در چنین شرایطی نیاز به دلگرمی دارد و نباید تنها بماند. ما، مردم و رسانه ها از یک خانواده هستیم و باید در چنین مواقعی به کمک هم بشتابیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: درست است که وزنه برداران با آهن و پولاد سر و کار دارند ولی باور کنید که روحیات آنها پولادین نیست و برعکس خیلی هم حساس هستند. من از همگان خواهش می کنم که این وزنه بردار خوب را فراموش نکنند و به این فکر کنند که سلامتی هر ورزشکاری از کسب مدال مهم تر است. ببینید رضازاده هم به دلیل چنین مشکلاتی از حضور در المپیک خودداری کرد.

زارع در پایان در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که آیا با وجود کناره گیری سجاد انوشیروانی، خللی در عملکرد تیم ملی وزنه برداری در بازی های آسیایی اینچئون پیش می آید، گفت: همان طور که می دانید سجاد نایب قهرمان المپیک 2012 لندن است و قطعا شانس کسب مدال است. با این حال ما در دسته فوق سنگین وزنه برداران خوبی داریم و امیدوارم که با مدال به کشور بازگردیم.

کد خبر 2279801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha