۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶

کابوس جنگ 33 روزه ادامه دارد؛

اذعان افسران بلندپایه صهیونیست به کاهش آمادگی عملیاتی در برابر حزب الله لبنان

اذعان افسران بلندپایه صهیونیست به کاهش آمادگی عملیاتی در برابر حزب الله لبنان

یک روزنامه چاپ مناطق اشغالی در گزارشی اعلام کرد: میزان توانمندی نظامی ارتش اسرائیل برای رویارویی با حزب الله لبنان کاهش پیدا کرده و آنها برای جنگی که امکان دارد هر لحظه آغاز شود، آماده نیستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه معاریو در گزارشی اعلام کرد: تحقیقات میدانی بیانگر آن است که میزان آمادگی ارتش اسرائیل برای آغاز جنگی جدید که امکان دارد هر لحظه در رویارویی با حزب الله لبنان آغاز شود، کاهش یافته است.

در این گزارش تحقیقی به اظهارات افسران بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی استناد شده است که نگرانی خود را از مشکلات تجهیزات جنگی و موانعی که در صورت وقوع جنگ ایجاد می شود، ابراز داشته اند.

این افسران نظامی با اشاره به کاهش توان عملیاتی و آموزشهای ناکافی نیروها، درباره بازگشت وضعیت ارتش اسرائیل به دوران جنگ 33 روزه (سال 2006) با لبنان هشدار داده اند.

روزنامه معاریو در ادامه آورده است: نگرانی موجود در بین نیروهای ارتش اسرائیل تنها به افسران بلندپایه خلاصه نمی شود و این نگرانی در تمام سطوح ارتش و حتی نیروهای ذخیره نیز وجود دارد.

بنابراین گزارش، نیروهایی که دوران خدمت خود در نزدیکی مرزهای لبنان گذرانده اند از عدم تعبیه سیستمهای گمراه کننده موشکها و استفاده از خودروهای غیرزرهی که قبل از جنگ 33 روزه استفاده می شده، شکایت داشته اند.

نظامیان ارتش رژیم صهیوینستی همچنین از شرایط مالی خود ناراضی هستند و معتقدند در شرایط کنونی امکان انجام اقدامات فوق العاده از سوی آنها وجود ندارد.

کد خبر 2279961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha