۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۱۳

در هفته نکوداشت اصفهان صورت گرفت؛

بازدید سفیر و ریاست کل گمرک الجزایر از شهر اصفهان

بازدید سفیر و ریاست کل گمرک الجزایر از شهر اصفهان

اصفهان - خبرگزاری مهر: سوفیانی میمونی سفیر الجزایر در تهران و محمد عبدو بودر باله رئیس کل گمرک الجزایر و مقامات گمرک این کشور در هفته نکوداشت اصفهان از شهر تاریخی اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، طی این سفر مقامات گمرک الجزایر و سفیر این کشور در ایران  ضمن  ملاقات با مدیر کل گمرک اصفهان از آثار تاریخی شهر زیبای اصفهان منجمله میدان نقش جهان ،مسجد امام خمینی (ره)، امارت عالی قاپو،کاخ چهلستون ، مسجد جامع ، میدان عتیق،حمام علی قلی آقا، کلیسای وانک و پلهای تاریخی سی وسه پل و خواجو بازدید کردند.

همچنین از نزدیک با صنایع دستی شهر اصفهان نظیر قلمزنی ،میناکاری ،میناتور ،خاتم ،قلمکاری و ... آشنا شدند .رئیس گمرک الجزایر از میهمان نوازی مردم ایران تشکر کرد و اظهار داشت : کشور شما از لحاظ  فرهنگ و تمدن در سطحی بالایی در جهان قرار دارد.

سفیر الجزایر در ایران نیز ضمن تعریف و تمجید از هنر دست هنرمندان اصفهان بیان داشت: از بازدید یک روزه ای که از شهر اصفهان داشته ام بسیار لذت برده است.

در این سفر بو عنام مجبر مدیرکل حراست گمرک الجزایر  نیز اذعان داشت: قبل از سفر به ایران خانواده من از وضعیت امنیت ایران بسیار نگران بودند و فکر می کردند مردم ایران تروریست هستند ولی طی این سفر متوجه شدم مردم ایران بسیار با فرهنگ و امنیت این کشور در وضعیت مطلوبی می باشد و در ادامه گفت: سال آینده من به همراه خانواده ام به شهر اصفهان سفر خواهم کرد.

شایان ذکر است قبل از سفر به اصفهان ،در ديدار محمد عبدو بودر باله رئيس كل گمرك الجزاير با مسعود كرباسيان معاون وزير و رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران، در تهران سند همکاری دو جانبه بین دو کشور امضاء شد تا تسهيلات جديد گمركي ميان ايران و الجزاير در دو بخش تجاري و مسافري برقرار شود.
 

کد خبر 2280044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha