۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۳۸

بیانیه فدراسیون هندبال در مورد اتفاقات اخیر پیرامون ملی پوشان

بیانیه فدراسیون هندبال در مورد اتفاقات اخیر پیرامون ملی پوشان

فدراسیون هندبال در واکنش به نامه دوم ملی‌پوشان به وزارت ورزش بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته انضباطی فدراسیون هندبال در پی نامه ملی پوشان این رشته به وزارت ورزش بیانیه ای را صادر کرد. متن این بیانیه که از سوی کمیته انضباطی وزارت ورزش روی سایت فدراسیون هندبال قرار گرفته به شرح زیر است:

براساس مفادرسمی فدراسیون‌های ورزشی مصوب هیات محترم وزیران، مقررات بین‌المللی ورزشی و عرف مسلم حقوق بین‌المللی ورزشی، فدراسیون‌ها به عنوان بالاترین مرجع فنی در هر رشته ورزشی محسوب می‌شوند که دارای ارکانی چون مجمع عمومی، هیات رئیسه، رئیس و کمیته فنی است.

اتخاذ هرگونه تصمیم فنی در صلاحیت انحصاری ارکان فدراسیون است و ورزشکار به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های انسانی ورزش هر کشور مکلف به تبعیت از و پیروی از دیدگاه‌های مدیریتی ارکان فدراسیون است. البته قطع به یقین این امر نافی امکان ارائه نقطه نظرات انتقادی مستند و مستدل و به دور از هرگونه توهین، تحقیر، تخریب و تشویش اذهان عموم مردم و جامعه و با رعایت موازین یک نقد سالم و سازنده نیست.

با لحاظ این مقدمه و از آنجا که بر اساس اصل مصرح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران امر به معروف و نهی از منکر وظیفه یکایک ایرانیان مسلمان دانسته شده است و از طرفی بنا بر یک واجب عقلی و عرفی ضرورت دارد مسائل و مشکلات داخلی خانواده هندبال با حسن تدبیر و تعامل اعضای این خانواده فرهیخته مورد طرح و تبادل نظر و حل و فصل قرار گیرد.

از این رو ضمن تاکید بر حفظ و احترام حقوقی قانونی فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران در برخورد قانونی با تخلفات انتسابی به هریک از دست اندرکاران ورزشی و نیز مواجهه غیر قضایی و یا حتی قضایی و یا هرگونه تهدید غیر قانونی، تحریک، تطمیع و ترغیب و تشویق به امور مغایر با قوانین و مقررات از سوی هر شخصی اعم از حقیقی و یا حقوقی کلیه اعضای خانواده شریف هندبال از جمله ورزشکاران را به رعایت احترام، نزاکت و اخلاق ورزشی و حفظ حریم و کسوت مدیران و مسئولین ذی‌ربط در این رشته ورزشی و اجتناب از هرگونه مداخله ناروا در امور غیر مرتبط دعوت می‌کنیم.

بدیهی است این تذکر لسانی سالب حقوق مسلم فدراسیون در تشکیل جلسه کمیته انضباطی در رسیدگی به تخلفات منتسب به ناقضان اعتبار، شان و حرمت اشخاص ذی سمت و فعال در عرصه خدمات رسانی به ورزش هندبال نخواهد بود. کسانی که اهتزاز غرور آفرین پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین بزرگ بین‌المللی را افتخار بزرگی می‌دانند.

کد خبر 2280346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha